Performancing Metrics

اصلاح آئین‌نامه حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در دولت | اتاق خبر
کد خبر: 314279
تاریخ انتشار: 13 بهمن 1394 - 22:46
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: دولت، تدوین اصلاحیه آئین نامه قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو را در دستور کار قرار داده است.

اتاق خبر: سیدمحمد نوابی در پنجمین اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری در مرکز همایش های صدا و سیما افزود: این قانون در سال 1386 تصویب شد و برای اجرای آن باید آئین نامه اجرایی تدوین می شد اما این امر تا سال 1389 محقق نشد.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ وی افزود: در سال 1389 آئین نامه ای برای این قانون تصویب شد که اجرایی نبود و به همین دلیل اجرای این قانون تاکنون معطل مانده است.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در آئین نامه پیشنهادی که بررسی آن در دولت در دستور کار قرار گرفته ، مواردی از جمله چارچوب خدمات، خدمات پس از فروش، شرایط و میزان پیش فروش ها، جرایم خواب خودرو، ارتقای نمایندگی ها لحاظ شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با مطرح شدن پیشنهاد انحلال سازمان حمایت، گفت: در تمام کشورها ساختارهایی وجود دارد که بازار را کنترل می کند.

نوابی با اشاره به بند 23 سیاست های اقتصاد مقاومتی که بر «شفاف و روان سازی نظام توزیع و قیمت گذاری و روزآمدسازی شیوه های نظارت بر بازار» تاکید می کند، گفت: سازمان حمایت باید چابک و روزآمد شود اما اینکه اصلا چنین نهادی نداشته باشیم، اشتباه است.

وی همچنین به لزوم تغییر قوانینی در زمینه حمایت از مصرف کنندگان اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه، در ارتباط با بیمه شخص ثالث، ما چهار ماه حرام داریم و شرکت های بیمه ای باید حق بیمه را چهار دوازدهم و هشت دوازدهم دریافت کنند اما اکنون شرکت های بیمه ای دوازده دوازدهم حق بیمه شخص ثالث را محاسبه می کنند.

نوابی افزود: شرکت های بیمه شرایطی برای بیمه گذاران خودرو ایجاد کرده اند که بیمه گذاران برای از دست ندادن تخفیف ها، ترجیح می دهند خسارت ها را خود پرداخت کنند و از خدمات بیمه ای استفاده نکنند.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید