Performancing Metrics

مخالفت رئیس‌جمهوری اوکراین با استعفای وزیر اقتصاد | اتاق خبر
کد خبر: 314709
تاریخ انتشار: 15 بهمن 1394 - 18:01
رئیس‌جمهوری اوکراین گفت که وزیر اقتصاد مستعفی این کشور باید در سمت خود باقی بماند و برنامه اصلاحات را در این کشور پیش ببرد.

رئیس‌جمهوری اوکراین گفت که وزیر اقتصاد مستعفی این کشور باید در سمت خود باقی بماند و برنامه اصلاحات را در این کشور پیش ببرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری یورو نیوز، آیواراس آبروماویچویس، وزیر اقتصاد اوکراین از مقام خود استعفا کرد. این وزیر متولد لیتوانی گفته است که حاضر نیست در دولت بماند تا تبدیل به عروسک خیمه‌شب‌بازی بقیه مقام‌ها بشود. او مخالفان خود در کابینه را متهم کرده است که سد راه اصلاحات اقتصادی او برای رونق دادن به اوکراین جنگ زده می شوند.

آبروماویچویس در یک نشست خبری گفت که در هفته‌های اخیر از طرف رئیس‌جمهوری اوکراین تحت فشار شدیدی قرار گرفته بود تا افرادی را که به گفته او «مشکوک» هستند به ریاست شرکت‌های دولتی منصوب کند.

وزیر اقتصاد اوکراین در هنگام استعفای خود از یکی از متحدان رئیس‌جمهوری این کشور به عنوان مانعی در انجام وظایف وزارت اقتصاد نام برد.

آبروماویچویس گفت: من و گروه همکارم نمی‌خواهیم در جهت پنهان کردن ادامه دسیسه‌های جدید و قدیمی فعالیت کنیم؛ دسیسه‌هایی که در راستای منافع سیاسی فردی و منافع بازیگران تجاری صورت می گیرد. من و گروه همکارم تمایلی به حضور در صحنه برای فسادی گستاخانه، یا تبدیل شدن به عروسک های خیمه شب بازی افرادی که می خواهند به سبک دولت قبلی کنترل بودجه دولتی را به دست گیرند، نداریم.

لبه تیز حملات وزیر مستعفی اقتصاد اوکراین متوجه ایگور کونونکو، یکی از نمایندگان نزدیک به رئیس‌جمهوری این کشور بود. به گفته آبروماویچویس، کونونکو در تلاش بوده است تا افراد نزدیک به خود را به ریاست شرکت های دولتی و معاونت وزارت اقتصاد برساند.

دولت کنونی اوکراین به دلیل عدم توفیق در زمینه اقتصاد، از طرف مردم و متحدان اروپایی با انتقادهای زیادی روبرو شده است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید