Performancing Metrics

قیمت نفت به ۳۴ دلار رسید | اتاق خبر
کد خبر: 315107
تاریخ انتشار: 17 بهمن 1394 - 11:18
قیمت جهانی نفت در آخرین روز معاملات هفته گذشته ۴۰ سنت کاهش یافت و به ۳۴ دلار و ۶ سنت در هر بشکه رسید.

اتاق خبر: در حالی که احتمال توافق بین تولید کنندگان عمده نفت برای کاهش تولید و نگرانی ها درباره رشد مازاد عرضه دو عامل متناقض این روزهای بازار نفت هستند، در معاملات متلاطم روز جمعه، نفت کار خود را در این هفته با کاهش به پایان برد و نوار رشد دو هفته گذشته را پاره کرد.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ معاملات در بازار نفت در هفته ای که گذشت آشفته بود و دیدار وزیر نفت ونزوئلا با مقامات کشورهای قطر، عمان و عربستان از خبرهای تاثیرگذار بر بازار محسوب می شد.

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر بازار نفت در این هفته می توان به نوسانات ارزش دلار و همچنین نگرانی ها از ادامه افزایش عرضه اشاره کرد. در حالی که نگرانی ها از کند شدن رشد اقتصاد جهانی ادامه دارد، حجم ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته به ارقام  بی سابقه ای رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز 40 سنت، معادل 1.2 درصد کاهش یافت و به 34 دلار و 6 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز 83 سنت، معادل 2.6 درصد افت داشت و به 30 دلار و 89 سنت رسید.

دیروز پس از آنکه آمارها نشان داد که شرکت های انرژی آمریکا این هفته تعداد بیشتری از سکوهای حفاری خود را برای هفتمین هفته متوالی تعطیل کرده اند و تعداد کل سکوها به پایین ترین رقم در حدود 6 سال گذشته رسیده، قیمت ها به صورت موقت افزایشی شد.

بانک مورگان استنلی روز جمعه هشدار داد که برقراری توازن مجدد در بازار نفت ممکن است تا اواسط سال 2017 به تعویق بیافتد.

هر دو شاخص نفتی در روز جمعه نوسان ناچیز یک و نیم دلاری را شاهد بودند، اما با کاهش امیدواری ها به پایین آمدن تولید اوپک برای حمایت از قیمت ها و نگرانی ها از تداوم مازاد عرضه موجب شد تا نفت این هفته را با کاهش به پایان ببرد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید