Performancing Metrics

کشف نشانه‌هایی از ویروس فعال زیکا در نمونه‌های بزاق | اتاق خبر
کد خبر: 315442
تاریخ انتشار: 18 بهمن 1394 - 13:06
مقامات وزارت بهداشت برزیل نشانه‌هایی از ویروس فعال زیکا را در مایعات بدنی از جمله ادرار و بزاق دهان پیدا کردند. با این حال هنوز نحوه‌ی انتقال این ویروس از طریق مایعات بدنی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ ویروس زیکا از طریق نیش پشه‌ وارد بدن قربانیان می‌شود

اتاق خبر - به طور معمول ویروس زیکا از طریق نیش پشه‌ی آلوده‌ی زیکا بین افراد مختلف منتقل می‌شود. با این حال به نظر می‌رسد این ویروس از طریق مایعات بدنی نیز به قربانیان خود حمله می‌کند. پزشکان برزیلی موفق به کشف نمونه‌های فعالی از ویروس زیکا در ادرار و بزاق شدند.

هفته‌ی گذشته نیز اولین نمونه از انتقال ویروس زیکا از طریق رابطه‌ی جنسی در ایالت تگزاس آمریکا توسط مقامات بهداشتی این ایالت تایید شد. بنابراین تا این لحظه می‌دانیم که نمونه‌های زنده از این ویروس در مایعات بدنی یافت می‌شوند.

در همین راستا و پیش‌تر از این اتفاق، سازمان بهداشت جهانی به دلیل ترس از شیوع بیشتر این بیماری وضعیت اضطراری اعلام کرده بود. مقامات این سازمان خواستار مراقبت بیشتر از زنان باردار شدند، چرا که به نظر می‌رسد این ویروس باعث ایجاد بیماری میکروسفالی در نوزادان می‌شود. در نتیجه تا حد امکان این افراد باید از سفر‌های غیر ضروری به کشور‌های آمریکای لاتین خودداری کنند.

در حال حاضر هیچ روش درمانی و واکسن ویژه‌‌ای برای مقابله با این ویروس وجود ندارد. مبتلایان به این بیماری احتمالا دچار تب، سردرد و درد مفاصل خواهند شد که نوشیدن زیاد مایعات، استراحت و روش‌های درمانی معمول برای آن‌ها تجویز می‌شود.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید