Performancing Metrics

بورس ریزش کرد | اتاق خبر
کد خبر: 317214
تاریخ انتشار: 25 بهمن 1394 - 03:36
بازار سهام امروز در حالی با عقب‌گرد شاخص کل بورس به کانال ۷۶ هزار واحدی مواجه بود که تداوم مشکل نرم‌افزاری در TSETMCو نگرانی از بابت سماجت حقوقی‌ها برای واگذاری صف‌های خرید به فشار فروش در اغلب نمادهای معاملاتی انجامید.

اتاق خبر: شاخص کل قیمت و بازده بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه 24 بهمن‌ماه 94 با کاهش 903 واحدی عدد 76 هزار و 594 واحد را برای خود ثبت کرد.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ شاخص کل هم‌وزن نیز با افت 166 واحدی عدد 12 هزار و 699 واحد را برای خود ثبت کرد. شاخص آزاد سهام شناور نیز با 1303 واحد کاهش به رقم 85 هزار و 795 واحد دست یافت. شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش 757 واحدی عدد 53 هزار و 366 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با 1257 واحد کاهش عدد 168 هزار و 953 واحد را به نمایش گذاشت. امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس» با 9 واحد عدد 806 واحد را تجربه کرد.

براساس این گزارش معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت فولاد مبارکه با 103 واحد، مخابرات ایران با 81 واحد و سرمایه‌گذاری قدیر با 70 واحد کاهش، بالاترین تأثیر منفی بر محاسبه شاخص کل بورس برجای گذاشتند در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پتروشیمی پردیس با 45 واحد، همراه اول با 42 واحد و پتروشیمی جم با 40 واحد افزایش بالاترین تأثیر مثبت را بر برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

 ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 544 میلیارد و 702 میلیون تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 2 میلیارد و 488 میلیون سهم و اوراق معامله طی 134 هزار و 954 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه البرز، حق تقدیم خرید سهام ایران یاساتایر و رابر، سرمایه‌گذاری نور کوثر ایرانیان، پالایش نفت اصفهان، سرمایه‌گذاری صنایع ایران، اوراق اجاره صایتل، کاشی پارس از سوی ناظر بازار سهام در حالی متوقف شد که هیچ نماد معاملاتی امروز از فهرست نمادهای متوقف شده در دستور کار ناظر بازار برای بازگشایی قرار نگرفت.

امروز همچنین آگهی آغاز دوره معاملاتی نماد اختیار فروش تبعی شرکت سرمایه‌گذاری پردیس با سررسید بهمن 95 منتشر شد.

 امروز بازار سهام بازاری با هیجان منفی و ترسو بود که به دنبال دامنه‌دار شدن مشکلات وب‌سایت شرکت مدیریت فناوری بورس یا همان نمای بازار معروف به TSETMC همچنان شاهد مشکلات قفل شدن نمایش داده‌های آماری بود.

در عین حال سماجت برخی مدیران سرمایه‌گذاری شرکت‌های حقوقی بزرگ برای سرکوب تقاضا و پایین‌ کشیدن قیمت سهام باعث شد تا معامله‌گران بورس فروش را بر خرید ترجیح دهند.

 امروز اغلب گروه‌های کوچک بازار و برخی تک‌سهم‌ها از جمله شرکت‌های غذایی مورد توجه بازار قرار گرفتند. در این میان به دلایل نامعلوم همچنان دو شرکت خودروساز ایران‌خودرو و سایپا در حالی با تقاضای انبوه خریداران حقیقی و حقوقی روبه‌رو هستند که در سایر شرکت‌های این گروه واگذاری سهام و شناسایی سود کوتاه مدت به خوبی به چشم می‌خورد.

در گروه بانک‌ها امروز زیر سایه بازارگردانی و معاملات بلوکی سهامداران حقوقی در بازار خرده‌فروشی، روندی متعادل اما روبه منفی بر اغلب نمادهای معاملاتی این گروه حاکم بود.

امروز در بازار پایه فرابورس  شرکت گسترش صنایع انرژی آذرآب، قیمت پایه عرضه با رشد 100 درصدی مواجه شد و پس از آن با رسیدن به قیمت 228 تومان به ازای هر سهم، معاملات این سهم با ارزش بیش از 107 میلیون تومان بسته شد.

در نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری رنا نیز امروز با وجود عرضه پرحجم سهام اما برخی شایعات مبنی بر معامله بلوکی در این سهم همچنان به صف خرید پایدار 39 میلیون سهمی انجامید.

امروز در میانه بازار خبرهایی مبنی بر وقوع برخی تحولات بنیادی در نماد معاملاتی هپکو شنیده شد. در نماد معاملاتی شیشه و گاز نیز خبرها حاکی از دگرگون شدن ساختار مالی این شرکت با جابه‌جایی برخی دارایی‌ها ثابت حکایت دارد.

در نماد معاملات ذوب‌آهن اصفهان اما خریداران پاکستانی و افغانی برای خرید محصولات دپو شده این شرکت همچنان به تداوم خریداران این سهم همسو با انتشار خبر افزایش سرمایه‌ 633 درصدی این شرکت انجامید. ذوب‌آهن برای آنکه قیمت سهام این شرکت پس از افزایش سرمایه به زیر قیمت اسمی کاهش نیابد می‌بایست تا محدود 700 تومان رشد داشته باشد و این در حالی است که هنوز هیچ مستندی مبنی بر پذیرفته شدن افزایش سرمایه این شرکت از سوی حسابرس تا پایان امسال وجود ندارد.

 امروز در گروه حمل‌ونقل مدیرعامل شرکت راه‌آهن از آمادگی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای ریلی کشور با استفاده فاینانس 50 میلیارد دلاری از سوی دولت خبر داده است. در نماد معاملاتی مداران نیز تحرک بانک رفاه باعث شده تا شایعاتی مبنی بر واگذاری بلوکی این شرکت به این بانک شنیده شود.

در نماد معاملاتی بیمه ملت نیز امروز پیشنهاد هیأت مدیره به مجمع فوق‌العاده برای افزایش سرمایه 54 درصدی از محل آورده نقدی شنیده شده که در نماد معاملاتی بانک ملت نیز امروز هیأت مدیره این شرکت از پیشنهاد خود به مجمع فوق‌العاده برای افزایش سرمایه 25 درصدی از محل سود انباشته خبر داده است. در سرمایه‌گذاری رنا اما امروز هیأت مدیره این شرکت پیشنهاد افزایش 100 درصدی از محل آورده نقدی را به مجمع فوق‌العاده پیشنهاد کرده است.

در گروه بانک‌ها نیز مدیرعامل شرکت فروش اموال مازاد بانک‌ها (فام) از برگزاری بزرگترین مزایده فروش در 18 اسفندماه امسال خبر داده و گفته است در این مزایده 500 ملک متعلق به بانک‌های کشور به ارزش بیش از 26 هزار میلیارد ریال به مزایده گذاشته می‌شود و در گروه خودرویی‌ها اما امروز افزایش سرمایه 133 درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها در حالی به تأیید حسابرس رسید که صف فروش 8 میلیون سهمی در این نماد معاملاتی را پس از برجا گذاشتن بازدهی حدود 20 درصدی پس از گذشت 7 روز را برجای گذاشت.

 امروز بازار سهام بازاری پرحجم بود که فشار فروش سهامداران ترسو و ناامیدی از تکرار برخی رفتارها از جمله رخدادهای بارز آن بود.

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید