Performancing Metrics

جایگاه رهبری امانت الهی است | اتاق خبر
کد خبر: 317707
تاریخ انتشار: 26 بهمن 1394 - 12:38
حجت الاسلام مومن در نطق انتخاباتی:
نامزد انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: جایگاه رهبری، امانت الهی است که باید به اهلش سپرده شود و اعضای خبرگان نیز در این زمینه بجا عمل کرده اند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، حجت الاسلام علی مومن پور (مومن)، عصر امروز در نطق انتخاباتی خود در رسانه ملی با اشاره به ارکان نظام جمهوری اسلامی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران بر دو پایه اسلامیت و جمهوریت استوار شده است.

وی افزود: جمهوریت نظام در قالب برگزاری انتخابات تجلی یافته است که در این رابطه، تقریبا هر سال یک انتخابات در جمهوری اسلامی برگزار شده است.

حجت الاسلام مومن به رکن اسلامیت نظام نیز اشاره کرد و گفت: این رکن در جایگاه ولایت فقیه تجلی یافته است و قوای سه گانه نظام نیز به نوعی متاثر از این رکن هستند.

وی ادامه داد: بر اساس اصل ۵۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی، قوای حاکم در جمهوری اسلامی ایران زیر نظر ولایت مطلقه امر و امامت امت اعمال می شوند.

این نامزد انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه نهاد مجلس خبرگان گفت: مجلس خبرگان باید باشد تا اگر خدایی ناکرده مشکلی برای رهبری پیش آمد، نظام با خلاء مواجه نشود.

حجت الاسلام مومن جایگاه رهبری را یکی از امانات خداوند خواند که تاکید شده است باید به اهلش سپرده شود.

وی تصریح کرد: این امانت ابتدا در دست حضرت امام بوده و سپس در دست رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و اعضای خبرگان نیز در این رابطه بسیار بجا اقدام کردند.

نامزد انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در انتخابات تهران افراد بسیاری حضور دارند که به مراتب از من شایسته تر هستند، خاطرنشان کرد: در عین حال ممکن است در بین ۱۶ نماینده مورد نیاز برای استان تهران، تشخیص مردم این باشد که یکی از آنها من باشم؛ در هر صورت مردم به تشخیص خودشان عمل خواند کرد و امیدوارم ما نیز در انجام وظیفه موفق باشیم.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید