Performancing Metrics

۱۶۰ فروند هواپیمای کوچک در ناوگان هوایی نیاز داریم | اتاق خبر
کد خبر: 318375
تاریخ انتشار: 28 بهمن 1394 - 17:30
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از نیاز ایران به ۱۶۰فروند هواپیمای کوچک با ظرفیت ۱۰۰صندلی خبر داد وگفت: امکان همکاری با شرکت‌های خارجی برای ایجاد مرکز عالی سرویس‌های آموزشی خدمات هوایی وجوددارد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از نیاز ایران به ۱۶۰فروند هواپیمای کوچک با ظرفیت ۱۰۰صندلی خبر داد وگفت: امکان همکاری با شرکت‌های خارجی برای ایجاد مرکز عالی سرویس‌های آموزشی خدمات هوایی وجوددارد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر؛ علی عابدزاده در همایش توسعه صنعت هوایی و فرودگاهی ایران اظهارداشت: با آغاز فصل جدید همکاری با جهان، به دنبال اجرای برنامه هایی در زمینه همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی همگام با توسعه جهانی هستیم.

وی با بیان اینکه فرصت‌های جدید در ایران امکان توسعه را فراهم می آورد، افزود: تحقق این امر نیازمند زیرسازی و زیرساخت‌های زیادی است تا بتوانیم به اهداف برنامه ها دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه ایران به دنبال اقتصاد مدرن است، گفت: توسعه زیرساخت‌ها و به رسمیت شناختن بخش خصوصی از دیگر اهدافی است که به دنبال آن هستیم.

عابدزاده با تاکید بر اینکه سازمان هواپیمایی بخش خصوصی را در این عرصه باور دارد، اظهارداشت: نقش ایران در اتصال شرق و جنوب غرب و فضای امن ترانزیتی بسیار مشخص است و ایران در محوریت ترانیزیتی منطقه قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه فرودگاه امام در ۳۰ هزار هکتار ساخته شده است، گفت: ایران بیش از ۸۰ فرودگاه کوچک و بزرگ و متوسط با ظرفیت‌های مختلف دارد و می‌تواند شرایط استفاده از صنایع هوایی و فرودگاهی و فرصت‌های همکاری میان کشورها را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم تا ۲۰ میلیون مسافر را سالانه جابه‌جا کنیم، افزود: ۸۰ درصد مسافران هوایی از طریق شرکت‌های داخلی و ۲۰ درصد از طریق شرکت‌های خارجی جابه‌جا می‌شوند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه فرودگاه‌ها ابزار کافی برای تجاری سازی در اختیار ندارند، گفت: در حال حاضر شرایط تغییر کرده و به دنبال سرمایه گذاری و ایجاد زیرساخت‌ها با حضور بخش خصوصی در فرودگاه ها هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی مقررات نرخ گذاری و آزادسازی قیمت‌ها را مهمترین اقدام دانست و گفت: در دو سه دهه موانعی وجود داشته که الان رفع شده است و بر روی بهره برداری هواپیماهای کوچک متمرکز هستیم.

وی با بیان اینکه قصد داریم با راه اندازی پروازهای محلی، مسافت‌های هوایی طولانی بین شهرها را کاهش دهیم، افزود: از ظرفیت فرودگاهی استفاده کامل نمی‌شود و اگر هواپیمای مناسب را وارد کنیم، با مشارکت بخش خصوصی، فرودگاه ها رونق پیدا می کند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه ما به ۱۶۰ فروند هواپیمای کوچک با ظرفیت ۱۰۰ صندلی نیاز داریم، گفت: این نیاز با تقاضای رو به گسترش صنایع هوایی متناسب است.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های لیزینک می‌توانند در تامین تسهیلات با بانک‌های ما همکاری داشته باشند، اظهارداشت: می توانیم با همکاری خارجی‌ها اولین مرکز در سطح عالی سرویس‌های آموزش خدمات هوایی و سایر حوزه ها را افتتاح کنیم.

94111

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید