Performancing Metrics

درخواست روسیه از الجزایر برای مبارزه با داعش در لیبی | اتاق خبر
کد خبر: 318503
تاریخ انتشار: 28 بهمن 1394 - 08:06
ایرنا نوشت: روزنامه غیر دولتی «خبر» الجزایر در شماره روز سه شنبه خود نوشت: سران روسیه از الجزایر خواسته اند تا برای مبارزه با گروهک تروریستی داعش در لیبی با مسکو همکاری کنند.

اتاق خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا از الجزیره، روزنامه خبر الجزایر به نقل از منبعی مطلع افزود: موضوع تحولات لیبی و تبدیل این کشور به مرکز امنی برای تروریست ها در صدر برنامه های دو هفته آینده وزیر امورخارجیه روسیه به الجزایر قرار دارد.


این روزنامه غیر دولتی با اشاره به این که مسئولان بلندپایه روسیه از الجزایر خواسته اند، در صورتی که نظامیان الجزایر بخواهند برای مبارزه با گروهک تروریستی داعش وارد لیبی شوند، لازم است با مسکو همکاری کنند، نوشت: روس ها با استناد به برخی گزارش های دستگاه های امنیتی مبنی بر این که تروریست های روس تبار، لیبی را به عنوان یک مکان امن و سرزمین جدید برای خود برگزیده اند، ابراز نگرانی کرده اند.
همزمان با انتشار این اخبار، روس ها و چینی ها اقدام به ایجاد خط ارتباط مستقیم با دستگاه های امنیتی الجزایر به عنوان همسایه لیبی کرده اند، چرا که آنها مایل نیستند، لیبی به کشور جدیدی برای تروریست ها تبدیل شود.
منابع مطلع همچنین اعلام کرده اند که گروه های تروریستی پس از رسیدن به ترکیه و عبور از کشورهای موریتانی، مالی و نیجر آزادانه وارد لیبی می شوند.
این منبع در ادامه نوشته است: روسیه همچنین نگران حمایت برخی کشورهای اسلامی و عربی از تروریست های روس تبار و اهل قفقاز است.
از سوی دیگر، ارتش الجزایر بر این نکته تاکید دارد که در هیچ عملیات نظامی خارج از مرزهای این کشور شرکت نکند و به همین علت همواره مشارکت در هرگونه ائتلاف نیروهای چند ملیتی را رد کرده و نمی پذیرد.

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید