Performancing Metrics

بهترین جزایر جهان از نظر مواد خوراکی | اتاق خبر
کد خبر: 318575
تاریخ انتشار: 28 بهمن 1394 - 19:18
جزایر در نقاط مختلف جهان همیشه مکانی تفریحی برای تعطیلات، ماه‌عسل‌ها و سفرهای مختلف بوده است. هریک از این جزایر شگفتی و عجایب خاص خود را دارند، مانند سواحل، جنگل‌ها، مناطر و انواع سرگرمی‌ها، اما در این مقاله می‌خواهیم به نوع غذا و کیفیت رستوران‌ها بپردازی

به گزارش اتاق خبر و به نقل از کجارو، در «نظرسنجی انتخاب بهترین‌های سال» که سالانه در وب‌سایت travelandleisure خوانده می‌شود انجام می‌شود، از خوانندگان خواسته شد تا جزایر محبوب خود را بر اساس کیفیت غذا و رستوران‌ها آن رتبه‌بندی کنند. در ادامه لیستی از بهترین جزایر جهان از نظر مواد غذایی که در این نظرسنجی بدست آمده است را با هم مرور می‌کنیم.

۱. جزیره‌ی نانتاکت (Nantucket)

نانتاکت

یکی از رای دهندگان که به خاطر غذا و رستوران‌های فوق‌العاده به این جزیره رای داده می‌گوید:

جزیره‌ی نانتاکت رقیبی برای مقایسه ندارد.

نانتاکت دارای رستوران‌های مشهوری مثل رستوران Toppe واقع در وائوینت (Wauwinet) که صدف تازه را در پوسته‌ی آن سرو می‌کند است. این جزیره احتمالا به خاطر جذب توریست و مکانی مناسب برای گردشگران به شهری محبوب و کوچک معروف است. مسابقات خوردن پای در روز آزادی، شیرینی‌های شکلاتی تازه که از مواد طبیعی تهیه شده‌اند، گوشت بیکن، سالادکلم، ساندویچ گوجه‌فرنگی از رستوران اسکله و نان خانگی همگی به جذابیت این جزیره افزوده‌اند.

۲. جزیره‌ی سن بارتس (St. Bart’s)

جزیره‌ی سنت بارتس

مانند تکه‌ی کوچکی از ریورای فرانسه که در دریای کارائیب شناور است، سن بارتس هم رستوران‌هایی با مناظر چشم‌گیر دارد. رستوران Bartolomeo دارای باغچه‌هایی با گیاهان گرمسیری است. در این رستوران مردم محلی به خاطر مناسبت‌های خاص جشن می‌گیرند. برترین غذاهای منوی این رستوران خرچنگ ریزوتو با لیمو، تمشک و شیرین‌بیان است که روی آن با تخم‌مرغ و نان پوشیده شده و با اسفناج و ریکوتا (نوعی پنیر) قندی سرو می‌شود.

۳. مائوئی، هاوایی (Maui, Hawaii)

مائوئی

از میان تمام جزایر هاوایی، مائوئی برترین جزیره از نطر داشتن رستوران‌ها و کافه‌های به یاد ماندنی شناخته شده است. یکی از اعضای T+L (مخفف travelandleisure) می‌گوید:

 تمام سر آشپز‌های این جزیره معروف و در کار خود نمونه هستند.

افرادی که در رای‌گیری شرکت کردند به رستوران‌های خاصی مثل رستوران Mama’s Fish House که دارای دیوارهای نقاشی شده با آب‌رنگ و صندلی‌های چوبی است، اشاره کردند. در این رستوران ماهی به صورت روزانه صید و پخته می‌شود. غذای معروف این رستوران ماهی محلی همراه برنج است که در برگ پاپایا، نارگیل و گیاه تی بریان شده و در مایع شیر نارگیل و ادویه کاری سرخ شده و در آخر با زنجبیل بخارپز می‌شود.

۴. جزیره‌ی سیسیل (Sicily)

سیسیلی

الن مورس (Ellen Morse) عضو وب‌سایت T+L می‌گوید:

حتی اگر سیسیل راه ارتباطی مناسبی نداشته باشد، باز هم ارزش دارد که به خاطر غذاهایش به بازدید از جزیره برویم.

سرآشپزان جوانی مانند  Giuseppe Costa در حال رشد و پرورش هنر آشپزی در قسمت غذاهای دریایی هستند. برای خوردن غذای محبوب ماهی cuttlefish  با برنج و عدس به رستوران Costa’s Il Bavaglino بروید. در شهر سیراکوز می‌توانید از مناظر طبیعی و دل‌نشین که از رستوران Regina Lucia (میزی در هوای آزاد را انتخاب کنید) دیده می‌شود لذت ببرید. غذای محبوب این رستوران هم هشت‌پای دودی است.

۵. جزیره‌ی سانتورینی (Santorini)

سانتورینی

برای چشیدن طعم‌ها و مزه‌های مختلف (مانند بادمجان سرخ‌شده با گوجه‌فرنگی یا پای سیب فتا) به رستوران Roka بروید، در پایان روز مشغول کاوش، گردش در غارها و شنا در امتداد ساحل این جزیره‌ی باستانی شوید. شب خود را با رفتن به رستوران Selene که توسط  Evelyn و  George Hatziyanuakis اداره می‌شود به پایان برسانید. غذای معروف این رستوران پاستا با گوشت خروس است که لایه‌ای از پنیر پارمزان با پیاز و گوجه‌فرنگی سرخ شده روی آن است. غذای عجیب دیگر این رستوران گوشت بره همراه بلغور است که با قهوه‌ی یونانی و کره معطر می‌شود.

۶. مالدیو (Maldives)

مالدیو

مالدیو نه تنها غذاهای خوشمزه با قیمت‌های مناسب دارد، بلکه یکی از جزایر پر طرف‌دار در میان مردم است. در مجتمع تفریحی جدید Maalifushi که یکی از لوکس‌ترین مکان‌های جزیره است، مهمانان می‌توانند در جشن سنتی مالدیو که Bodu Beru (طبل سنتی مالدیو) می‌زنند شرکت کنند و از غذاهای دریایی کباب شده، سوشی و ساشیمی لذت ببرند. در این بین رستوران Aquum Niyama که ۲۰ فوت در زیر آب واقع شده است، انواع غذاها مانند باس دریایی به همراه میگو و جافنا، خرچنگ و رازیانه که با صدف تزئین شده را سرو می‌کند، دکوراسیون و صندلی‌های رستوران هم الهام گرفته از شقایق‌های دریایی است.

۷. جزیره‌ی هاربور (Harbour Island)

بندری

کشتی‌های باری که از سمت شمال شرقی به این جزیره می‌آیند به خاطر غذاهای خوشمزه‌ی این بندرگاه، در آن کناره می‌گیرند تا از غذای محبوب ماهی سرخ شده با نخودفرنگی و برنج لذت ببرند. در یکی از کافه‌های این جزیره نقاشی‌های محلی آموس فرگوسن (Amos Ferguson) وجود دارد که دیدگاه‌های بی‌پایان او از اقیانوس اطلس است.

۸. جزیره‌ی کاپری (Capri)

جزیره‌ی کاپری

چیزی معروف‌تر از غار آبی در این جزیره وجود ندارد. Stracciatella (سوپی درست شده از تخم‌مرغ و پنیر) غدایی بسیار محبوب در میان مردم است. بادام و لیموی این جزیره به عنوان یک میان وعده یا دسر بعد از شام در رستوران Ristorante Aurora سرو می‌شود. رستوران Trattoria Il Solitario که یک رستوران سنتی است هم تراسی بزرگ دارد که باغچه‌ی آن پر از گل پیچک است.

۹. هیلتون‌ هِد، کارولینای جنوبی (Hilton Head, South Carolina)

هدهیلتون

تقریبا ۵۰ سال پیش اولین راه ارتباطی به این جزیره ساخته شد و بعد از مدتی این راه ارتباطی شلوغ شد. Robert Sustar یکی از مشترکان وب‌سایت T+L دلیل این شلوغی را تعداد بالای رستوران‌های این منطقه می‌داند. او می‌گوید:

تعداد زیادی رستوران فوق‌العاده در این جزیره وجود دارد، شما حتی در یک هفته هم نمی‌توانید به تمامی این رستوران‌ها بروید.

رستوران Charlie’s L’Etoile Verte بهترین رستوران جزیره است و انواع سفارش مانند سوپ صدف Bluffton، پخت انواع ماهی‌ها مانند redfish  و cobia را قبول می‌کند.

۱۰. جزیره‌ی اوآهو در هاوایی (Oahu, Hawaii)

اوآهو

در این جزیره انواع مواد غذایی یافت می‌شود؛ از غذاهای آسیایی گرفته تا زامبیا. غذا در این جزیره در هر مکانی سرو می‌شود؛ چه در کلبه‌های ساحلی یا چه در رستوران‌های شیک ومدرن. هرجایی که می‌خواهید می‌توانید غذا بخورید. سعی کنید که حتما غذایتان دارای آناناس باشد، زیرا این جزیره پر از مزارع آناناس است. می‌توانید از کامیون‌های فیروزه‌ای پارک شده روی تل شن‌ها که اغذیه کبابی دارند، ساندویچ مرغ تریاکی (گوشت مرغ یا ماهی مخلوط با سس سویا) بگیرید، در بالای این ساندویچ‌ها آناناس کبابی می‌گذارند، مطمئنا از خرید این غذا پشیمان نمی‌شوید. در اسکله‌ی ۳۸، سرآشپز Nicholas Chaize یکی از بهترین loco moco‌ّ های (برنج با تخم‌مرغ همراه همبرگر و سس قارچ و روی آن پیاز) جزیره را سرو می‌کند.

۱۱. جزیره‌ی بالی (Bali)

بالی

دهکده‌ی اوبود (Ubud) دارای بهترین مواد غذایی در این جزیره است. به لطف مهاجران استرالیا، Janet de Neefe کافه‌ای با سقف کاه‌گلی را به اسم Casa Luna به همراه یک رستوران را همزمان افتتاح کرد. جَنِت غذای مدارس را تأمین می‌کرد و جشنواره‌ی غذای این دهکده را در سال ۲۰۱۵ برپا کرد. او علاوه بر انجام کارهای خود، پیشنهاد داد تا خوراک گوشت خوک، برنج دودی، سینه‌ی اردک، میگوی اقیانوس هند و ترشی تربچه و گل زنجبیل را به منوی غذایی اضافه کنند.

۱۲. جزیره‌ی میکونوس (Mykonos)

جزیره‌ی میکونوس

با توجه به آرا در مورد این جزیره، مشخص شده است که سالاد یونانی مورد توجه همگان بوده است. طبق آمار گرفته شده، رستوران Sea Sati با رومیزی‌های سفید و موسیقی یونانی مکانی پرطرف‌دار است. رستوران posh هم ماهی تازه را در کنار دریا و در ساحل برای شما سرو می‌کند.

۱۳. کشور جزیره‌ای مالت (Malta)

مالت

رستوران‌های پایتخت مالت، والتا، به باستانی بودن خیابان‌هایش کمک کرده‌ است. سری به Palazzo Preca، پروژه‌ی خواهران Ramona و Roberta بزنید، فضای داخلی این مکان مربوط به قرن ۱۶ است، ظروفی که استفاده می‌کنند کلاسیک  و غذای معروف آن‌جا گوشت گوساله با سس لیمو است که روی آن هم لیمو رنده شده است.

۱۴. جزیره‌ی مایورکا (Majorca)

مایورکا

جزیره‌ی مایورکا چیزی فراتر از سواحل شنی است. فرهنگ کاتالان در این‌جا رشد کرده و این مسئله در پخت غذاها کاملا مشهود است. در رستوران Castell Son Claret’s سرآشپز Francisco Pérez Arellano نوعی خرگوش شکم‌پر با حلزون اسفناج می‌پزد که بسیار معروف است. در شهر پایتخت پالما، رستوران Patron Lunares هشت‌پای کبابی را در chimichurri (نوعی سس سبزیجات) با برنج، ماهی و سیب‌زمینی سرو می‌کند.

۱۵. جزیره‌ی ونکوور (Vancouver Island)

ونکوور

سرآشپزها در جزیره‌ی ونکوور ارتباط نزدیکی با کشاورزان و صنعت‌گران محلی دارند. تمرین و تکرار  آشپزی در Sean Brennan’s Brasserie L’Ecole و Sooke Harbour House که دارای زمین‌های کشاورزی ارگانیگ است و بیش از ۲۰۰ سبزی و گیاه در آن پرورش داده می‌شود، بسیار زیاد است. منوی این رستوران‌ها دارای ماهی تن دودی با امولسیون بگونیا، ترشی تربچه، خیار، بادمجان و سالاد کاهو با دانه‌های آفتاب‌گردان و سبزی است.

۱۶. مجمع‌الجزایر فلوریدا (Florida Keys)

فلوریدا

ممکن است فکر کنید این جزایر چندان مورد توجه گردشگران قرار نگیرند اما در سال‌های اخیر به این جزایر رسیدگی شده و تبدیل به مکانی مناسب برای تفریح گردشگران شده است. استراحت‌گاه‌هایی مناسب و غذاخوری‌هایی متناسب با هر سلیقه‌ای ساخته شده‌اند. رستوران Harriette در جزیره‌ی کوچک Hawk صبحانه‌هایی مفصل را سرو می‌کند، کیک خانگی لیمو، کیک مافین و صدف‌های حلزونی از جمله‌ غذاهای این رستوران‌ است. رستوران Pierre در جزیره‌ی Islamorada غذاهایی دل‌چسب را با انواع کوکتل‌ها (کوکتل گریپ‌فروت، انگور و لیموناد) ارائه می‌کند. سیگار برگ کوبایی از دیگر مزایای این جزیره است. در این میان Casa Marina گران‌ترین و بهترین عرق نیشکر را در کل جزایر منطقه دارد.

۱۷. جزایر طلایی (Golden Isles)

طلایی

به گفته‌ی یکی از رأی‌دهندگان:

محصولات غذایی در جزایر گرجستان فوق‌العاده است.

در قسمت جنوبی کشور بادام‌زمینی، ذرت آب‌پز و مرغ سرخ‌شده را داخل پارچه‌های رومیزی می‌پیچند و آن را برای پیک‌نیک آماده می‌کنند. این کار بیش‌تر در جزیره‌ی کوچک سن سیمونز (St. Simmons) رایج است که اغلب آن را با سیب‌زمینی قرمز و مارچوبه سرو می‌کنند.

۱۸. جزیره‌ی کرت، یونان (Crete, Greece)

کرت

برای لذت بردن از غذاهای سنتی یونانی می‌توانید به کرت بروید. در این جزیره غذاهایی با برگ انگور  مثل spanakopita (نوعی غذا) درست می‌شود که بسیار محبوب است، اما این جزیره دستورالعمل‌های خاص خود را دارد؛ مانند dakos که سالادی از نان و گوجه‌فرنگی، پنیر، زیتون، سبزی و bougatsa  (مایعی کرمی که از پنیر که پودر شکر و دارچین روی آن قرار دارد) است و بسیار معروف است.

۱۹. جزیزه‌ی کائوآئی در هاوایی (Kauai, Hawaii)

کائوآیی

رأی‌دهندگانی که تجربه‌ی سفر به کائوآئی را داشتند می‌گویند:

کندن پاپایا‌ی تازه هر روز صبح از درخت، رفتن به کافه‌های معروف مانند کافه Coco، خوردن سمبوسه‌ی شیرین بنفش با ترشی موز یا رفتن به کافه‌ی Kalaheo برای خوردن یک صبحانه‌ی ساحلی (میوه، تخم‌مرغ، برنج و قهوه) بسیار لذت‌بخش است.

۲۰. جزیره آنگویلا (Anguilla)

آنگویلا

به نظر یکی از رأی‌دهندگان :

جزیره‌ی آنگویلا از نظر غذایی و داشتن سواحل بی‌نظیر مانند بهشت است.

این جزیره‌ی کوچک انگلیسی دارای مواد غذایی فراوان است، از جمله رستوران‌های مجلل مانند Hibernia که دوبرابر گالری هنری بازدید دارد. برای سفری که می‌خواهید از مواد غذایی با کیفیت استفاده کنید، این جزیره بسیار مناسب است. اتاقی از استراحت‌گاه CuisinArt رزرو کنید و از کلاس‌های آشپزی چهار رستوران معروف منطقه لذت ببرید. غذاهای کبابی در این‌جا بسیار پر طرف‌دار است و به خوبی هم پخته می‌شود. به رستوران B&D BBQ که متعلق به خانواده‌ی B&D در سمت خلیج است بروید تا از جوجه‌کباب و غذاهای کبابی دیگر این رستوران لذت ببرید.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید