Performancing Metrics

از انتخابات ریاست‌جمهوری نهم «تخریب» به صنعت انتخاباتی تبدیل شد | اتاق خبر
کد خبر: 318919
تاریخ انتشار: 29 بهمن 1394 - 16:24
یک نماینده مجلس:
ایلنا نوشت: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس نهم گفت: از زمان انتخابات ریاست‌جمهوری دوره نهم و دهم، شاهد برخی بی‌اخلاقی‌ها به جای رقابت انتخاباتی بویم و در این راستا، تخریب به صنعت انتخابات برخی از نامزد‌ها تبدیل شد.

اتاق خبر - حسین امیری‌خامکانی با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفندماه پیش‌رو، گفت: باتوجه به عملکرد چندسال گذشته و مدیریت اقتصادی ضعیف دولت احمدی‌نژاد و همچنین ثباتی که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید به فضای اقتصادی کشور بازگشته و همچنین در پی امید ناشی از فضای پسابرجام، به نظر می‌رسد باید منتظر تغییراتی در مجلس باشیم.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس نهم با اشاره به پیش‌بینی خود از گرایش حاکم بر مجلس دهم، اعلام کرد: باتوجه به رکود اقتصادی در ماه‌های اخیر به عنوان مشکل اقتصادی پیش‌روی دولت و همچنین فضای مثبتی که در پی لغو تحریم‌ها ایجاد شده، باید همسویی و همدلی بیشتری میان مجلس و دولت شکل بگیرد.

او ادامه داد: به نظر می‌رسد، آن‌چنان که در انتخابات ریاست جمهوری دوره گذشته شاهد بودیم، اکثریت کرسی‌های مجلس دهم نیز در اختیار اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان قرار خواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس نهم در پاسخ به سوالی درباره اولویت‌های مجلس اصلاح‌طلبان در دوره دهم، خاطرنشان کرد: مجلس دهم باید در راستای ایجاد اعتماد در فضای اقتصادی، جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی، بازسازی زیرساخت‌های اقتصادی، بهبود اوضاع تولید رقابتی و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی با دولت همکاری کند.

این نماینده مجلس نهم همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره ورود پول‌های کثیف به انتخابات و تخلف‌های انتخاباتی، یادآور شد: باوجود این‌که در حوزه انتخابیه خود نمونه مشخصی از ورود پول‌های کثیف به رقابت‌های انتخاباتی مشاهده نکردم اما متاسفانه از زمان انتخابات ریاست‌جمهوری دوره نهم و دهم، شاهد برخی بی‌اخلاقی‌ها به جای رقابت انتخاباتی بودیم و در این راستا، تخریب به صنعت انتخابات برخی از نامزد‌ها تبدیل شد که امیدواریم با این بی‌اخلاقی‌ها برخورد شود و دیگر شاهد تخریب نامزدهای انتخاباتی نباشیم.

امیری‌خامکانی در پایان تصریح کرد: نامزدهای انتخاباتی باید به‌جای تخریب رقبا، با ارائه برنامه‌های مشخص برآمده از فعالیت شفاف حزبی و با اتکا به احزابی که در چاچوب قانون اساسی فعالیت می‌کنند، پا به رقابت انتخاباتی بگذارند و از تخریب دوری کنند.

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید