Performancing Metrics

یارانه 30 درصدی تولید پرداخت نشد/ کارخانه‌ها بی‌پول شدند | اتاق خبر
کد خبر: 31915
تاریخ انتشار: 24 مهر 1391 - 13:49

اتاق نیوز- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام اینکه تعداد زیادی از کارخانه‌ها دچار کمبود نقدینگی شدند گفت: دولت که سهم یارانه 30 درصدی بخش تولید را نداده، از تولید ملی غفلت کرده است.

محمد علیپور با اشاره به بیانات و تاکیدات مقام معظم رهبری درباره توجه به تولیدات داخلی، اظهار داشت: دولت پس از اجرای قانون هدفمدسازی یارانه‌ها باید از تولید‌ ملی حمایت بیش‌تری می‌کرد ولی این اتفاق تاکنون رخ نداده است.

وی با اشاره به کم‌توجهی دولت در قبال تولیدکنندگان، افزود: طبق قانون دولت موظف به اختصاص 30 درصد منابع حاصل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها به تولید کشور بود که تاکنون این امر محقق نشده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه سخنان مقام معظم رهبری همواره راهگشا بوده است، تصریح کرد: اتکا به توانمندی‌های داخل، عدم وابستگی به خارج، کاهش بیکاری و افزایش اشتغال از برکات حمایت از تولید ملی است، ولی متأسفانه دولت از بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های تولیدملی غفلت کرده است.

وی با تأکید بر اینکه دولت با توجه به منابع و ابزارهای در اختیار خود از تولیدکنندگان حمایت جدی نکرده است، گفت: طی هفته گذشته به همراه برخی نمایندگان از برخی کارگاه‌ها و کارخانجات تولیدی بازدید کردیم که عموما دچار مشکلاتی از قبیل سرمایه در گردش بودند.

علیپور خاطرنشان کرد: بسیاری از این کارگاه‌ها و کارخانه‌ها نسبت به تعدیل نیرو اقدام کرده بودند و این اتفاق در شرایطی است که دولت هنوز قصد حمایت از این بخش کلیدی و محوری اقتصاد کشور را ندارد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از اقدام دولت در راستای خروج ارزهای حاصل از فروش نفت خام و صرف آن برای واردات بی‌رویه، گفت: باید دولت طوری اقدام کند که تنها کالاهایی از خارج وارد شوند که تحت هیچ شرایط در داخل یا تولید نشده و یا امکان تولید آن در داخل وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: کشور ما دارای پتانسیل‌ و ظرفیت‌های بالقوه سیار بالایی در اقتصاد است که باید این پتانسیل و ظرفیت فعلیت یابد؛ به طور یقین هر چه از میزان واردات به داخل کشور جلوگیری و ممانعت به عمل آید تولید داخل سودده و منتج به قطع هرگونه وابستگی به خارج کشور خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید