Performancing Metrics

قیمت جهانی نفت کاهش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 319410
تاریخ انتشار: 1 اسفند 1394 - 20:25
قیمت هر بشکه نفت برنت در معاملات امروز با یک دلار و ۲۷ سنت، معادل ۳.۷ درصد کاهش به ۳۳ دلار و یک سنت رسید.

اتاق خبر: در حالی که حجم ذخایر نفت خام آمریکا به رقمی بی سابقه رسیده و مشخص شده که طرح توقف افزایش تولید تاثیر چندانی در کاستن مازاد عرضه جهانی ندارد، قیمت نفت روز جمعه 4 درصد کاهش یافت.
  بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم، در پایان معاملات دیروز قیمت هر بشکه نفت برنت با یک دلار و 27 سنت، معادل 3.7 درصد کاهش به 33 دلار و یک سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم یک دلار و 13 سنت کاهش داشت و به 29 دلار و 64 سنت رسید.
حتی آمارهای موسسه بیکر هاگز مبنی بر اینکه تعداد سکوهای حفاری نفت آمریکا پس از 9 هفته کاهش متوالی به پایین ترین رقم از دسامبر 2009 تاکنون رسیده نتوانست موجب تقویت قیمت ها شود.
قیمت نفت برنت این هفته را با یک درصد کاهش به پایان برد، در حالی که قیمت نفت خام آمریکا در این هفته تغییری نداشت.
این هفته عربستان، موثرترین عضو اوپک به همراه قطر، ونزوئلا و روسیه پیشنهاد کردند که میزان تولید خود را در سطح ماه ژانویه متوقف کنند.
ایران که قصد دارد بعد از لغو تحریم ها سهم از دست رفته خود از بازار را پس بگیرد، از این طرح استقبال کرد، اما حاضر نشد هیچ تعهدی را به گردن بگیرد.
آمارهای دولت آمریکا نشان داد که حجم ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته 2.1 میلیون بشکه افزایش داشته و به رقم بی سابقه 504.1 میلیون رسیده است.
پیت داناوان، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «تضاد شدیدی بین فریز تولید و کاهش  و ادامه افزایش حجم ذخایر نفت خام آمریکا وجود دارد و این نشان دهنده بی ثمر بودن هر گونه تلاش برای محدود کردن تولید است.»
تحلیلگران به طور کلی معتقدند که حجم ذخایر نفت خام آمریکا به دلیل عملیات تعمیر و نگهداری پالایشگاه ها در فصل بهار، افزایش خواهد یافت.کد:94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید