Performancing Metrics

بررسی صلاحیت کاندیداها بر اساس مر قانون بود | اتاق خبر
کد خبر: 320334
تاریخ انتشار: 4 اسفند 1394 - 13:36
مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان:
مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان گفت: بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در لرستان بر اساس مر قانون صورت گرفت.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، تیمور سپهوند عصر دوشنبه در نشست هم اندیشی اهمیت حضور حماسی مردم در انتخابات اسفند ۹۴ که با حضور اساتید دانشگاههای لرستان برگزار شد سه اصل را در پیروزی انقلاب اسلامی ایران مهم دانست و اظهار داشت: این سه اصل اعتقاد به اسلام ناب محمدی، ولایت فقیه و همچنین حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب است.

اصل اتکا به اسلام ناب موجب پیروزی انقلاب شد

وی اتکا و توسل به اسلام ناب را یکی از اصل های مهم در پیروزی انقلاب و همچنین اقتدار ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: برگشت ملت ایران به واقعیت های دینی موجب پیرزوی انقلاب و همچنین عزت و اقتدار ایران اسلامی شد.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان با بیان اینکه اسلام فقاهت توانست ملت ما را از خواب بیدار کند چرا که مبلغین خوبی داشت عنوان کرد: توسل  به اصل اسلام و اسلام ناب موجب نجات ملت ایران شد.

سپهوند با بیان اینکه قیام امام خمینی(ره) موجب پایداری اسلام در دل، روح و فکر مردم شد گفت: عامل عزت و افتخار امروز ملت ایران ایمان و التزام به اسلام است.

وی با تاکید بر لزوم تبیین اصل اسلام بین نسل جوان جامعه بیان داشت: در این صورت است که انقلاب اسلامی ایران تا ظهور امام زمان(عج) تداوم خواهد داشت.

رمز پیروزی و اقتدار ایران اسلامی اصل ولایت فقیه است

مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان دومین اصل در پیروزی انقلاب و همچنین اقتدار ایران اسلامی را اصل ولایت فقیه برشمرد و گفت: در کشورهای اسلامی، اسلام وجود دارد اما آنچه که آنها را در یک خلع کلی فرو برده نداشتن اعتقاد و نبودن اصل ولایت در این کشورها است.

سپهوند با تاکید بر اینکه اگر اصل ولایت فقیه نبود انقلاب به پیروزی نمی رسید و اگر هم به پیروزی می رسید بعد از چند سال با شکست مواجه می شد ادامه داد: اصل ولایت و اعتقاد به ولایت فقیه موجب پایداری انقلاب اسلامی شد و امام(ره) اصل ولایت را برای مردم تبیین کرد.

وی با تاکید بر اینکه پیروزی ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس نیز به دلیل وجود اصل ولایت فقیه بود گفت: رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران ولایت و امامت بود.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان بیان داشت: اصل دین اسلام که بر پایه ولایت بوده توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی و موجب تداوم آن شود.

سپهوند با بیان اینکه دشمنان و همچنین آمریکا به عنوان شیطان بزرگ نیز فهمیده که رمز پیروزی و اقتدار ایران اسلامی اصل ولایت فقیه است گفت: در این راستا در فتنه سال ۸۸ اصل نشانه گیری دشمنان برای مبارزه با انقلاب و ولایت فقیه بود.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان در پی تضعیف التزام و اعتقاد مردم به ولایت فقیه هستند گفت: ستون اصلی ایران اسلامی اصل ولایت فقیه بوده و این اصل موجب تداوم آن شده است.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان با تاکید بر اینکه دشمنان اصل اسلام و ولایت را مورد هدف قرار داده اند بیان داشت: اما آنچه که توانسته ملت ایران را به پیروزی و سربلندی برساند ولایت فقیه است.

آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات

سپهوند حضور شجاعانه مردم ایران در همه صحنه ها را اصل مهم دیگر در پیروزی و اقتدار ایران اسلامی برشمرد و گفت: ستون محکمی که امروز توانسته ما را پایدار کند شجاعت و شهادت طلبی ملت است.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران اسلامی محکم و شجاعانه پشت سر ولایت فقیه ایستاده اند گفت: حضور حماسی مردم در انتخابات امسال بار دیگر پشتیبانی ملت از اسلام، انقلاب و امام را ثابت خواهد کرد.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان با تاکید بر اینکه عوامل اجرایی و نظارتی آمادگی کامل را برای برگزاری انتخابات مطلوب در شهرستانهای مختلف دارند عنوان کرد: شورای نگهبان بر اساس اصل ۹۹ قانون اساسی وظیفه قانونی در نظارت بر انتخابات های مختلف مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری، و همه پرسی هایی که در کشور برگزار می شود را بر عهده دارد.

سپهوند با بیان اینکه بر اساس قانون کار رسیدگی و بررسی صلاحیت های کاندیداها را بر عهده شورای نگهبان است گفت: در نتیجه بر پایه این رسیدگی ها از سوی شورای نگهبان جمع بندی کرده و در نهایت اعلام نظر می کند.

هیچ گونه حرکت نفسانی در تایید و یا رد صلاحیت کاندیداها صورت نگرفته است

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان این اقدامات را برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری انجام داده است گفت: مطمئن باشید هیچ گونه حرکت نفسانی در تایید و یا عدم تایید یک گرایش سیاسی در رسیدگی به صلاحیت های کاندیداها وجود نداشته است.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان با تاکید بر اینکه قانون شرایط بررسی صلاحیت را از سوی شورای نگهبان مشخص کرده است گفت: بررسی صلاحیت ها از طریق مراجع چند گانه مانند وزارت اطلاعات، دادستانی کل کشور، نیروی انتظامی، ثبت احوال و همچنین بررسی های میدانی و محلی است.

سپهوند با بیان اینکه نتایج این بررسی از سوی شورای نگهبان جمع بندی می شود گفت: هر کسی که موارد سوء اخلاقی، مالی، سیاسی، فرهنگی که در جهت براندازی نظام و یا با نزاع با نظام اسلامی با هر گرایش سیاسی اصولگرا، اصلاح طلب و ... نداشته باشد تایید می شود.

بعضی ها در مورد بررسی صلاحیت ها جنجال درست می کنند

وی با بیان اینکه بعضی ها جنجال درست می کنند، فرا فکنی می کنند که شورای نگهبان فقط دنبال تایید یک گروه خاص است گفت: اینها همه دروغ است چرا که شورای نگهبان بر پایه قانون اقدام کرده است.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان با بیان اینکه در کشور ۱۲ هزار نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد گفت: در این راستا شورای نگهبان با برنامه ریزی دقیق و کار کارشناسی دقیق همه این ۱۲ هزار نفر را از فیلترهای مختلف خود عبور داد، جمع بندی کرد و نتیجه آن نیز این شد که امروز بیش از شش هزار نفر در صحنه انتخابات در حال رقابت هستند.

سپهوند با بیان اینکه چون یک عوامل خاص نتوانستند تاییدیه بگیرند می گویند که در حق ما اجحاف شده است ادامه داد: از همه کسانی که با آنها مصاحبه گرفته می شود می گویند که نماینده ما باید یک انسان پاک باشد، دزد و خلاف کار نباشد و خیانت کار نباشد.

وی ادامه داد: طرف فلان جا سابقه مسئولیت داشته و در بیت المال خیانت کرده است و دادگاه نیز رای داده که خائن به بیت المال بوده، اموال نظام اسلامی را به هدر داده، چگونه این تایید شود؟

مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان با بیان اینکه شورای نگهبان که نمی تواند این موضوعات را رسانه ای کند گفت: طرف مشکل اخلاقی داشته، چرا شورای نگهبان باید صلاحیت آن را تایید کند؟

رسیدگی به صلاحیت ها بر پایه مر قانون بوده است

سپهوند با اشاره به اینکه شورای نگهبان که نمی تواند بگوید این آقایی که «عربده» می کشد و خود را حق به جانب می داند این تخلفات و مسائل مال، سیاسی، اخلاقی و ... را دارد گفت: در این راستا در رسیدگی به صلاحیت ها بر پایه مر قانون عمل شده و امیدواریم ملت ما نیز در روز انتخابات بتوانند با صلابت و حضور حداکثری به کاندیدای مورد علاقه خود رای دهند و هر آنچه از صندوق در می آید نماینده مردم است.

وی با بیان اینکه در استان بیش از ۱۲ هزار ناظر شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات سازمان دهی شده اند گفت: همچنین آموزش ناظران در راستای نظارت استصوابی نیز صورت گرفته و مطمئن باشید شورای نگهبان در راستای عدم جانبداری و بی طرفی از کاندیداها مر قانون را اجرا خواهد کرد تا از رای مردم پاسداری و حفاظت کنیم.

کد: 94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید