Performancing Metrics

افزایش گردوخاک در جنوب‌غرب و غرب کشور | اتاق خبر
کد خبر: 320400
تاریخ انتشار: 5 اسفند 1394 - 07:30
با صعود تدریجی توده هوا به ترازهای بالاتر، روز سه‌شنبه هفته جاری توده گردوخاک با غلظت کمتر توسط جریان‌های لایه پایان تا میانی جو، به مناطق مرکزی و تهران گسترش خواهد یافت.

با صعود تدریجی توده هوا به ترازهای بالاتر، روز سه‌شنبه هفته جاری توده گردوخاک با غلظت کمتر توسط جریان‌های لایه پایان تا میانی جو، به مناطق مرکزی و تهران گسترش خواهد یافت.

به گزارش اتاق خبر به نقل از فارس؛ نقشه‌های هم‌دیدی و آینده‌نگری و تصاویر ماهواره‌ای و داده‌های هواشناسی، در حال حاضر استمرار توده گردوخاک را بر روی عراق، شمال عربستان و برخی نواحی در جنوب غرب ایران نشان می‌دهد.

با نزدیک شدن سامانه کم ارتفاع تراز میانی و تقویت همگرایی سطح زمین روی کشور عراق، جنوب غرب و غرب ایران، در بعدازظهر امروز وزش باد تشدید یافته و به طور نسبی گستره تولید گردوخاک در مناطق فوق افزایش می‌یابد و انتظار می‌رود تا اواخر وقت امروز استان‌های جنوب غربی تا غرب کشور را تحت تأثیر قرار داده و موجب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در بیشتر مناطق مذکور شود.

با صعود تدریجی توده هوا به ترازهای بالاتر، روز سه‌شنبه توده گردوخاک با غلظت کمتر توسط جریان‌های لایه پایان تا میانی جو به مناطق مرکزی و تهران گسترش خواهد یافت.

امروز سامانه جوی که از مدیترانه به سمت شرق در حرکت است به تدریج در نوار غربی استان‌های آذربایجان غربی و کردستان، موجب بارش باران خواهد شد.

روز سه‌شنبه هفته جاری با ورود تدریجی این سامانه بارش فعال، ابتدا مناطق غرب و شمال غرب و به تدریج جنوب غرب و در اواخر وقت بخش‌‌هایی از جنوب کشور شاهد ابرناکی و بارندگی خواهند بود که بارش در ارتفاعات به صورت برف و در بخش‌های از جنوب غرب کشور به صورت رگبار گاهی با رعدوبرق است.

دامنه بارندگی‌ها در روز چهارشنبه علاوه بر مناطق فوق به استان‌های مرکزی، جنوبی، دامنه‌های البرز و مرکزی و بخش‌های از شرق کشور نیز گسترش خواهد یافت؛ بنابراین باران طی روز سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری موجب فرونشینی گردوخاک و بهبود کیفیت هوا در استان‌های نیمه غربی و دامنه‌های جنوبی البرز ‌خواهد شد.

بیشینه بارش روز سه‌شنبه در استان‌‌های ایلام، شمال خوزستان، لرستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل، زنجان و همدان و روز چهارشنبه در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب فارس و بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

با وزش باد شدید امروز و روز آینده مناطق مرکزی و شمالی خلیج فارس در سواحل خوزستان و بوشهر مواج پیش‌بینی می‌شود.

آسمان استان تهران روز آینده کمی ابری در پاره‌ای نقاط غبارآلود و در شهرهای جنوبی باد و گردوخاک و اواخر وقت افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما در این استان روز آینده به ترتیب 21 و 15 درجه است؛ همچنین روز چهارشنبه هفته جاری آسمان استان تهران ابری همراه با بارش باران و وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف، اواخر وقت کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود.

استان‌های کرمان، اردبیل و آذربایجان غربی با دمای 1 درجه بالای صفر فردا سردترین استان‌های کشور و هرمزگان با دمای 30 درجه بالای صفر و بوشهر با دمای 27 درجه بالای صفر، فردا گرم‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

94111

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید