Performancing Metrics

قیمت گاز در آرژانتین 300 درصد افزایش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 320499
تاریخ انتشار: 4 اسفند 1394 - 20:19
رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» گزارش داد که دولت آرژانتین قیمت گاز در این کشور را 300 درصد افزایش داده است.

اتاق خبر: «خوآن خوزه آرانگورن» وزیر انرژی و معدن آرژانتین اعلام کرد: قیمت گاز در آرژانتین بین 40 تا 300 درصد افزایش خواهد یافت.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ وی در این رابطه عنوان کرد: قیمت گازی که در آرژانتین تولید می‌شود به مراتب از گازهای وارداتی بیشتر است؛ بنابرین دولت آرژانتین تصمیم دارد ضمن حذف یارانه این محصول، قیمت آن را نیز تا 300 درصد افزایش دهد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت «مائوریسیو ماکری» رئیس‌جمهور آرژانتین در 10 روز اخیر روند افزایش تعرفه گاز در این کشور را سرعت بخشیده است.

با توجه به لزوم رفع نیازهای فنی لازم جهت صدور برگه‌های قبض جدید، اعمال تغییرات از 1 مارس (11 اسفند) آغاز شده و قیمت گاز از 1 آوریل (13 فروردین) در آرژانتین افزایش خواهد یافت.

افزایش قیمت گاز از 40 درصد آغاز شده و تا 300 درصد نیز می‌تواند افزایش پیدا کند که تعیین تعرفه این محصول در هر منطقه به انجام محاسبات فراوانی نیاز دارد.

«آرانگورن» در ادامه از قطع برق در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به علت مشکلات موجود در شبکه تولید و توزیع برق در آرژانتین خبر داد.

وزیر انرژی آرژانتین همچنین اعلام کرد که دولت این کشور خسارات وارد شده به برخی خانواده‌های محله «کاباییتو» در «بوینوس آیرس» پایتخت این کشور که چند روزی است بدون برق مانده‌اند را جبران خواهد کرد.

در ماه فوریه (بهمن) نیز دولت «ماکری» دستور افزایش 500 درصدی قیمت برق را نیز صادر کرد.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید