Performancing Metrics

ارسال ۱۲۰ هزار صندوق اخذ رای به ۲۰۷ حوزه انتخابیه سراسر کشور | اتاق خبر
کد خبر: 320891
تاریخ انتشار: 6 اسفند 1394 - 02:59
سخنگوی وزارت کشور، از ارسال ۱۲۰ هزار صندوق اخذ رای به ۲۰۷ حوزه انتخابیه سراسر کشور، برای انتخابات جمعه هفتم اسفند خبر داد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر به نقل از صدا و سیما، حسینعلی امیری اظهار داشت: برای اخذ رای ۵۵ میلیون واجد شرایط دو انتخابات مجلس و خبرگان ۱۲۰ هزار صندوق تهیه و توزیع شده است.

وی ادامه داد: صندوق های اخذ رای با نظارت نمایندگان هیئت نظارت بر انتخابات مجلس، مُهر و موم و تحویل فرمانداری‌ها شده و صبح جمعه ۷ اسفند طی تشریفات قانونی در شعب اخذ رای در معرض واجدان شرایط قرار خواهد گرفت.

قائم مقام وزیر کشور گفت: در اجرای دستور رئیس جمهور برای شفاف بودن صندوق‌ها و با هماهنگی شورای نگهبان، صندوق ها به گونه ای طراحی شده است که محتوی داخل صندوق ها مشخص است، اما رای نوشته شده در داخل تعرفه ها قابل خواندن نیست و اصل مخفی ماندن رای مردم رعایت شده است.

امیری افزود: تعداد صندوق ها ۱۲۰ هزار است که در ۲۰۷ حوزه انتخابیه اصلی با حضور نمایندگان هیئت‌های نظارت تحویل فرمانداری ها شد.

سخنگوی وزارت کشور درباره میزان تعرفه ها نیز گفت: با توجه به برگزاری دو انتخابات و وجود ۵۵ میلیون واجد شرایط رای‌دهی، ۱۱۰ میلیون تعرفه به اضافه  ۱۵ درصد تعرفه اضافه چاپ شده است.

وی همیچنین درباره تفاوت تعرفه های شهرهای کشور با کلانشهرها نیز گفت:‌ در کلانشهرها مانند تهران، واجدان شرایط باید به ۱۶ نفر برای انتخابات خبرگان و ۳۰ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی رای دهند.

امیری اظهار داشت:‌ با توجه به تعداد بالای نامزدها در کلان‌شهرها به مردم توصیه می‌کنیم که نامزدهای موردنظر خود را از قبل انتخاب کنند تا زمانی که وارد شعبه اخذ رای می‌شوند، آمادگی نوشتن برگه های تعرفه را داشته باشند، زیرا به طور همزمان دو انتخابات برگزار می‌شود و به طور طبیعی تراکم در شعب اخذ رای بالا خواهد بود.

وی گفت:‌ توصیه می‌کنیم مردم رای دادن را به ساعات میانی و پایانی موکول نکنند زیرا در این ساعات با تراکم در شعب مواجه خواهیم بود و سبب معطلی مردم خواهد شد.

سخنگوی وزارت کشور اظهارداشت: امیدواریم در این دوره از انتخابات نیز شاهد حضور پرشور و باشکوه و جلال مردم باشیم و این انتخابات منجر به ارتقاء انسجام و وحدت ملی و ارتقا امنیت در کشور خواهد بود و ملت بار دیگر همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند حماسه سیاسی خلق خواهند کرد.

منبع: مهر

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید