Performancing Metrics

عده‌ای می‌خواستند خبرگان را قبضه و قدرت نظام را تضعیف کنند | اتاق خبر
کد خبر: 320960
تاریخ انتشار: 6 اسفند 1394 - 08:30
آیت الله جنتی:
دبیر شورای نگهبان گفت: سالها برای خبرگان نقشه داشتند و من می دانستم که می خواهند برای خبرگان کارهایی کرده و قدرت نظام را تضعیف کنند اما ما تا جایی که توانستیم جلوی نفوذی ها را گرفتیم.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در همایش تجلیل از فقهای ضد انگلیسی با عنوان «نه به دخالت انگلیس» که عصر امروز در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، اظهار کرد: من بنای مزاحمت شما را نداشتم و برای این برنامه هم، برنامه ریزی نکردم اما وقتی گرمای انقلابی شما را دیدم لازم دانستم چند جمله ای صحبت کنم.

وی گفت: مدتها من به دلیل گرفتاری های خاص مسئولیتی با امثال شما دوستان ملاقاتی نداشتم و حس نمی کردم که هنوز گرمای انقلابی در وجود شما زنده است.

دبیر شورای نگهبان افزود: فکر می کردم هر کسی سراغ کار خود رفته است و مسائل ۵۷ فراموش شده است و همه سرگرم کار خودشان هستند اما دیروز به ورامین رفتم و مردم از من با یک حرارت گرم توفانی استقبال کردند. من خودم را دیروز در فضای سالهای ۵۷ دیدم و فهمیدم انقلاب هنوز زنده است.

وی تاکید کرد: من هنوز خود را یک طلبه می دانم و تعارف هم ندارم و نمی خواهم خلاف واقع بگویم و تظاهر کنم. من طلبه متولد شدم، طلبه زیستم و طلبه از دنیا خواهم رفت.

آیت الله جنتی با اشاره به انتخابات خبرگان رهبری تاکید کرد: مسئله خبرگان بسیار مهم است چرا که افراد مغرض، مفسد و هماهنگ با سیاست های بیگانه در داخل و خارج کشور مدتها روی موضوع خبرگان کار می کردند تا بتوانند نفوذی های خود را به نهاد خبرگان بفرستند و اغراض خود را در آنجا اعمال کنند.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه سر و کار خبرگان با محکم ترین ارکام نظام است و اصلا با دولت، مجلس و قوه قضائیه قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: سر و کار خبرگان با ولایت فقیه و رهبری است. ولایت فقیه محور همه فعالیت های نهادها است و همه قوای سه گانه وابسته به آن هستند و با تایید ولی فقیه رسمیت پیدا می کنند.

وی تاکید کرد : سالها برای مجلس خبرگان نقشه داشتند و من می دانستم که می خواهند برای خبرگان کارهایی بکنند و قدرت نظام را تضعیف کنند.

جنتی با بیان اینکه مجلس خبرگان از نظر قانونی اختیاراتی دارد و می تواند فردی را برای رهبری انتخاب کند و حتی اگر تشخیص داد آن فرد را عزل کند، خاطرنشان کرد: اگر بتوانند در خبرگان نفوذ و آنجا را قبضه کنند به همه مقاصدشان می رسند و هر کاری که تا الان نمی توانستند انجام بدهند و قدرت رهبری سد راهشان بوده است با قبضه کردن خبرگان می توانستند به همه اهدافشان برسند، اما خدا نخواست.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: تا آنجا که ما توانستیم و نفوذی ها را شناسایی کردیم جلوی آنها را گرفتیم و گمان نمی کنم در موضوع خبرگان مشکلی داشته باشیم.

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در رابطه با انتخابات مجلس هم همین مسائل وجود دارد. افراد زیادی را آماده کرده بودند تا وارد مجلس کنند اما شکل کار مجلس با موضوع خبرگان تفاوت دارد.

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: شورای نگهبان در موضوع انتخابات مجلس تا آنجا که توانست وظایف خود را انجام داد اما اینقدر مسائل مربوط به انتخابات مجلس زیاد است که من باید در فرصتی برای شما در این زمینه روضه بخوانم که شورای نگهبان چطور توانست پرونده ۱۲ هزار نفر را بررسی کند.

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید