Performancing Metrics

اهمیت مبارزه با فساد مالی در اقتصاد سوئیس | اتاق خبر
کد خبر: 321906
تاریخ انتشار: 9 اسفند 1394 - 23:31
رئیس‌جمهور سوئیس در دانشگاه اقتصاد تهران گفت: خدمات ۷۶ درصد اقتصاد سوئیس را تشکیل می‌دهد.

اتاق خبر: رئیس‌جمهور سوئیس در دانشگاه اقتصاد تهران گفت: خدمات ۷۶ درصد اقتصاد سوئیس را تشکیل می‌دهد. کشورهایی که نرخ تخصص در خدمات پایین است نسبت به نوسان و شوک اقتصادی ضعیفند همچنین توانایی سوئیس در نقل و انتقال و نگهداری پول‌های خارجی نقطه قوت اقتصاد این کشور است.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ امروز رئیس جمهور و نمایندگان سوئیس در دانشگاه اقتصاد تهران حضور دارند و قرار است علاوه بر سخنرانی مدل‌های اقتصادی را تشریح کنند، در این نشست ابتدا رئیس دانشگاه تهران طی سخنانی اعلام کرد: در ایران دیدگاه مثبتی نسبت به سوئیس و رشد اقتصادی این کشور وجود دارد.

وی همچنین در این سخنرانی به موفقیت‌ها و سهم این دانشگاه از رشد علمی کشور خبر داد.

در ادامه رئیس جمهور سوئیس در دانشگاه تهران افزود:اجازه بدهید خیلی مختصر به شرایط واقعی سوئیس بپردازم ما در قلب اروپای غربی زندگی می‌‌کنیم ما تولید ناخالص 600 میلیارد یورو داریم جمعیت ما 8 میلیون نفر است، 84 درصد مردم ما اشتغال دارند که 30 درصد بالاتر از متوسط کشورهای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه است.

وی ادامه داد:بخش خدمات 76 درصد از کل اقتصاد سوئیس و بزرگ‌ترین بخش اقتصادی این کشور را تشکیل می‌دهد. سخنرانی من در مورد ارائه الگویی نسبت به اقتصاد سوئیس است. یکی از نقاط قوت اقتصاد سوئیس توانایی این کشور در نقل و انتقال و نگهداری از پول‌های خارجی است.

به گفته یوهان اشنایدر اما در کشورهایی که نرخ تخصص در خدمات پایین است اقتصاد این کشورها نسبت به هرگونه نوسان و همچنین شوک اقتصادی ضعیف‌تر هستند.

یوهان اشنایدر ادامه داد واحد پولی این کشور از جمله قوی‌ترین و با ثبات‌ترین واحدهای پولی جهان است و این در حالی است که حجم بانک مرکزی این کشور بسیار نسبت به بانک‌های دیگر از نظر اندازه کوچک است.

رئیس جمهور سوئیس ادامه داد: می‌توان گفت دولت سوئیس یک دولت با ساختار پایین و بالاست و ساختارهای حکومتی آن به صورت خوبی سازماندهی شده است. اگر چه برخی از اقدامات در سوئیس زمانبر هستند اما این مسائل ثبات و روش‌مند بودن پروسه‌ها در این کشور را تضمین می‌کند.

وی تأکید کرد: سازمان‌هایی کارآمد هستند که در داخل خود بخش خصوصی دارند برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ورود این بخش به حوزه اقتصاد تأکید می‌کنند. سوئیس یک نمونه دموکراتیک و موفق در این زمینه است.

اشنایدر تصریح کرد:برای درک بهتر این موضوع باید ابتدا به ساختار ثبات سیاسی این کشور بپردازیم. کنترل فساد‌، حقوق مالکیت، از جمله مهمترین شاخص‌های اقتصاد سوئیس محسوب می‌شود. این موارد بدون داشتن دانشگاه‌های موفق و ارتباط خوب در حوزه تحصیل در کنار همکاری بین‌المللی در تحقیقات میسر نبوده است.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های ما به سطوحی رسیده‌اند که توانستند تاثیر به سزایی در توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این کشور داشته باشند.نظام آموزش سوئیس از متخصصان با توانایی بالا استفاده می‌کنند. البته اگر چه دانشگاه‌های سطح بالا در ساختار نوع سیاسی مناسب نمی‌توانند از بروز اقتصادی جلوگیری کنند اما این مسائل می‌توانند به افزایش مقاومت و توانایی تحمل فشار در زمان بحران را افزایش دهند.

شرایط ساختار اقتصادی سوئیس به گونه‌ای بوده است که بازار اشتعال این کشور توانسته از خود توانایی‌های خوبی در مقاومت در برابر بحران‌های اقتصادی در سال‌های 2008 و 2009 از خود نشان دهد. شرایط بازار اشتغال در سوئیس به گونه‌ای بوده است که علیرغم ورود حجم مورد توجه از نیروی خارجی این ساختار توانسته است اشتغال مورد نیاز برای بخش داخلی خود را نیز پاسخگو باشد.

آنچه در دو روز گذشته در سفر خود در ایران دیدم چشم‌انداز مثبتی را نسبت به آینده همکاری با این کشور برای من ایجاد کرده است.

رئیس جمهور سوئ ادامه داد: یکی از شاخص‌های اقتصادی سوئیس سرمایه‌گذاری بالا در آموزش و تحقیقات است. از سوی دیگر تلاش‌هایی را در کشورمان داریم که با سرمایه‌گذاری چشم‌انداز مثبتی را نسبت به اشتغال برای قشر تحصیل‌کرده و امید به یافتن شغل مناسب برای نیروی کار خود ایجاد کنیم.

رئیس جمهور سوئیس در پاسخ به سوالی یک دانشجو که  جهان به سمت اقتصاد سوسیالیستی پیش می‌رود و اقتصاد سوئیس چگونه در این زمینه گام برمی‌دارد، گفت:اقتصاد سوئیس بر مبنای مشارکت اجتماعی بنا شده است. اگر چه من نمی‌توانم اعلام کنم که قدرت اقتصادی و توان مقاومتی اقتصاد این کشور به طور کامل بر مبنای سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش بوده است.

در این دیدار رئیس جمهور سوئیس توسط رئیس دانشگاه تهران و وزیر امور تحقیقات و فناوری مورد تقدیر قرار گرفت و هدایایی نیز به رسم یادبود به وی تقدیم شد.

94109

 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید