Performancing Metrics

اعمال سیاست حمایتی از جانب دولت در راستای تقویت بخش خصوصی | اتاق خبر
کد خبر: 322619
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1394 - 15:13
عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران در گفت و گو با اتاق خبر خواستار شد
فاطمه دانشور: محدودیت ها و مشکلات اقتصادی سبب شده که بخش خصوصی در تنگنا قرار گیرد که در این راستا دولت باید سیاست انبساطی و حمایتی در پیش گیرد.

اتاق خبر- عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران در رابطه با نقش بخش خصوصی در بودجه سنواتی 95 گفت: دولت بخش زیادی از بودجه خود را از محل دریافت مالیات از بخش خصوصی دیده است که به علت اینکه این بخش عملکرد خوبی در سال 94 نداشته، این موضوع بعید به نظر می رسد.

فاطمه دانشور در گفت و گو با اتاق خبر افزود: سیاستی که دولت بر مبنای آن بودجه خود را تنظیم کرده، سیاست انقباضی است که بر بخش خصوصی از طریق وصول مالیات اعمال می کند ولی از آنجایی که هنوز اقتصاد کشور در رکود بسر می برد و به دلیل سایر محدودیت های اقتصادی بخش خصوصی در تنگنا قرار دارد باید این سیاست به صورت انبساطی و حمایتی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد فعالیت چشم گیری از بخش خصوصی در سال 95 شاهد نباشیم، اظهار کرد: از آنجایی که از اظهارات و بودجه بندی دولت، حمایت از بخش خصوصی برداشت نمی شود، به توسعه و داشتن عملکردی قوی از جانب بخش خصوصی خوشبین نیستم.

دانشور تصریح کرد: باتوجه به اینکه مجلسی همسو با دولت بر سر کار آمده است کمی امیدواری در جهت تسهیل تعاملات و مذاکرات به وجود آمده که انتظار می رود مسائل و مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها رفع شود.

وی عنوان کرد: ناامیدی در دولت قبلی بر بخش خصوصی سایه افکنده بود و تعداد زیادی از فعالان اقتصادی قصد خروج از کشور را داشتند ولی به امید رخداد تازه و مثبتی در آینده صبر کردند و حال این انتظار از دولت فعلی می رود.

دانشور گفت: در دولت فعلی مسائل اقتصادی در سرلوحه فعالیت های دولت قرار گرفته ولی هنوز فشار از بخش خصوصی برداشته نشده است و این درحالیست که امیدها زنده است.

وی خواستار همسویی مجلس آتی با دولت شد و اظهار کرد: در صورت هماهنگی و همسویی مذاکرات با دنیا هرچه بهتر و سریع تر انجام می شود. بدین ترتیب دولت می تواند انرژی بیشتری صرف مسائل مختلف اقتصادی کند.

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران تاکید کرد: بسیاری از گرفتاری های بخش خصوصی به فقدان زیرساخت های اقتصادی مناسب بازمی گردد. لازم است دولت زیرساخت های اقتصادی را به سرعت توسعه و تحکیم بخشد، به عنوان مثال اسکله های دریایی جوابگوی پهلوگیری کشتی های عظیم الجثه نیست و به این علت نمی توانیم با حمل و نقل دریایی سراسر دنیا رقابت کنیم.

وی گفت: کشورهای توسعه یافته در بحث حمل و نقل دریایی و جاده ای توسعه چشم گیری داشته  ولی در کشور ما به دلیل نبود زیرساخت های لازم، قیمت تمام شده و هزینه حمل و نقل بالا است.

94106 ت 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید