Performancing Metrics

غرامت ملی شدن و سلب مالکیت سرمایه‌گذاران تضمین می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 323527
تاریخ انتشار: 15 اسفند 1394 - 19:11
رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران از جبران غرامت ناشی از ملی شدن و سلب مالکیت برای سرمایه‌گذاران خارجی خبر داد.

اتاق خبر: محمد خزاعی امروز در دومین همایش تجاری - بانکی ایران و اروپا با بیان اینکه چنانچه سرمایه گذاری خارجی متوقف و یا ممنوع شود، اجرای موافقتنامه ها در دستور کار خواهد بود و جبران زیان خواهد شد، افزود: سرمایه گذاری ها نیز تضمین می شود.

بنا بر این گزارش به نقل از مهر؛ رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با اشاره به اینکه انتقال آزاد اصل سرمایه برای سرمایه گذاران خارجی تضمین خواهد شد، افزود: معافیت مالیاتی ۲۰ تا ۱۰۰ درصد در بخش‌های مختلف به‌ویژه مناطق آزاد تجاری اعمال می شود.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: تا چند ماه پیش با ۶۰ کشور مواقتنامه تشویق متقابل و حمایت امضا کرده بودیم که در ۱۰ ماه اخیر با ۱۳ کشور دیگر موافقتنامه سرمایه گذاری را نهایی کردیم.

وی با بیان اینکه روابط بانکی بستر مناسب همه کنش‌ها و واکنش‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری است، اظهار داشت: به دلیل تحریم‌ها و دور بودن سیستم بانکی ایران و همچنین کاهش روابط با سیستم بانکی به خصوص اروپا، تغییر بسیاری در بخش مقررات و کدهای کاری انجام شده بنابراین ضروری است که دو سیستم به یکیدگر نزدیک شوند.

خزاعی تصریح کرد: هر نوع محافظه کاری به معنای از دست دادن فرصت‌های همکاری است؛ بنابراین محافظه کاری دشمن بزرگ فرصت‌ها خواهد بود.

رئیس سازمان سرمایه گذاری خارجی با اشاره به حمایت آلمان از عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی گفت: قرار است در اردیبهشت ماه سال آینده پنجمین کمیسیون مشترک ایران و آلمان بعد از سال‌ها تعطیلی، در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شود تا فرصت‌های همکاری دو کشور مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه همکاری با جمهوری اسلامی ایران برای کشورهای اروپایی از نظر رشد اقتصادی یک امتیاز است، افزود: ثانیا در منطقه موضوع‌های نگران کننده ای وجود دارد و توسعه و رشد اقتصادی برای حفظ صلح و ثبات امری حیاتی است.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه ایران کشوری قدرتمند در منطقه منا بوده و دارای قدرت اقتصادی با جمعیت ۸۰ میلیونی است، ادامه داد: همکاری با ایران می تواند تاثیراتی را در منطقه داشته باشد و به ایجاد ثبات کمک کند.

خزاعی با تاکید بر اینکه همکاری اروپایی ها با ایران بازی «برد - برد» در منطقه است، گفت: کاهش قیمت نفت و تحریم‌ها سبب شد که ایران به سمت مقاوم سازی اقتصاد حرکت کند. در این میان، رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند و همین امر سبب شد ایران بتواند در شرایط تحریم ثبات اقتصادی به کشور برگرداند.

وی با بیان اینکه در شرایط تحریم می توان اقتصاد را مدیریت کرد، گفت: کاهش تورم از ۴۰ درصد به کمتر از ۱۵ درصد و مدیریت بازار ارز در این شرایط به دست آمد، ضمن اینکه یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی حمایت و توجه به سرمایه گذاری خارجی است.

خزاعی، حمایت از سرمایه گذاری را یکی از اهرم های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: ایران سیاست‌هایی در این زمینه اتخاذ کرده تا از سرمایه گذاران خارجی حمایت کند. اقدامات مناسب برای تسهیلات فرآیند سرمایه گذاری انجام شده به گونه ای که مقررات زائد حذف، موانع اجرایی برطرف و پنجره واحد سرمایه گذاری ایجاد شده است.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید