Performancing Metrics

درخواست آلمان برای تعطیلی تاسیسات هسته‌ای فرانسه در مرز با سوئیس | اتاق خبر
کد خبر: 323635
تاریخ انتشار: 16 اسفند 1394 - 10:52
آلمان از فرانسه خواسته است که یکی از تاسیسات هسته‌ای قدیمی خود را به نام فسن‌هایم در نزدیکی مرز سوئیس و آلمان تعطیل کند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رسانه‌های آلمانی گزارش دادند که حادثه رخ داده در سال 2014 در تاسیسات هسته‌ای "فسن‌هایم" ساخت دهه 1970 بسیار بزرگتر از آن چیزی است که به تازگی گزارش شده است.

در همین راستا باربارا هندریک، وزیر محیط زیست و پادمان هسته‌ای آلمان اعلام کرد: این حادثه دلایل بسیاری دارد و این دلایل به اندازه کافی است که ما از دولت فرانسه بخواهیم این تاسیسات هسته‌ای را تعطیل کند.

وی ادامه داد: من همواره خواستار تحقق این مساله بوده‌ام زیرا در منطقه مرزی آلمان و فرانسه مردم نگران فعالیت این تاسیسات هسته‌ای هستند.

همچنین سخنگوی وی به تازگی اعلام کرد: این تاسیسات هسته‌ای بسیار قدیمی است اما با این حال کار می‌کند و ما معتقدیم که فعالیت چنین راکتور هسته‌ای قدیمی خطراتی را از نظر ایمنی به همراه دارد.

با این حال آژانس پادمان هسته‌ای فرانسه اعلام کرد: از نظر ایمنی هیچ دلیلی وجود ندارد که فرانسه این تاسیسات هسته‌ای را تعطیل کند. همچنین براساس اعلام این آژانس ایمنی این تاسیسات هسته‌ای رضایت بخش است.

اگرچه فرانسه و آلمان دو شریک سیاسی نزدیک به هم در اتحادیه اروپا هستند اما درباره موضوعات محیط زیستی و انرژی دیدگاه‌های متفاوتی دارند.

در حال حاضر 75 درصد از الکتریسیته فرانسه از طریق فعالیت تاسیسات هسته‌ای تامین می‌شود.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید