Performancing Metrics

چرا قبل از انتخابات یاد اساسنامه و بازنشستگی من می‌افتند؟ | اتاق خبر
کد خبر: 323754
تاریخ انتشار: 16 اسفند 1394 - 14:52
علی کفاشیان:
رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص ادعای مسئولان وزارت ورزش مبنی بر بازنشسته بودن وی، گفت: نمی‌دانم چرا دم انتخابات یاد بازنشستگی من و تغییر اساسنامه می‌افتند.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از مهر، علی کفاشیان درباره اینکه آیا اساسنامه کنونی فدراسیون فوتبال در سال ۸۶ مورد تائید هیات دولت رسیده بود؟ گفت: در سال ۸۶ زمانی که کمیته انتخابی تشکیل شد، درباره این اساسنامه یک سال بحث انجام گرفت و در نهایت منجر به این شد تا اساسنامه منطبق با فیفا و قوانین داخلی کشور اصلاح شود. آقای علی‌آبادی رئیس وقت سازمان تربیت‌بدنی هم آن را به هیات دولت برد و در مصاحبه‌هایش تاکید کرد که آن را تائید کرده است.

وی اضافه کرد: من خودم اتفاقاً با کیومرث هاشمی که از سوی وزارت ورزش به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال برگزیده شده بود، صحبت کردم که ایشان هم تائید کرد اساسنامه در دولت تائید شده است. به هر حال باید این موضوع را پیگیری کنیم تا ببینیم چه اتفاقی رخ داده است.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه ممکن است دولت کنونی این موضوع را نپذیرد و باید به اساسنامه سال ۸۱ برگشت، عنوان کرد: این موضوع امکانپذیر نیست چرا که اساسنامه کنونی در فیفا تائید شده است، مگر اینکه بخواهیم تغییراتی را ایجاد کنیم. درواقع به خاطر همین اساسنامه کنونی فوتبال ایران از تعلیق خارج شد و بازگشت به اساسنامه سال ۸۱ امکان ندارد.

کفاشیان در پاسخ به این سؤال که اگر دولت در سال ۸۶ اساسنامه را تائید نکرده بود، چه اتفاقی برای فدراسیون رخ خواهد داد؟ گفت: اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد؛ همین که مجمع فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش آن را تائید کرده بودند، کافی است و مشکلی ندارد.

وی در خصوص دستور خود به نصیرزاده برای تشکیل گروهی جهت اصلاح اساسنامه کنونی فدراسیون، توضیح داد: ما قصد داشتیم اصلاحات را انجام دهیم که فیفا نامه‌ای ارسال کرد و عنوان کرد در اساسنامه پایه خود تغییراتی را ایجاد کرده است؛ برای همین گروهی را تشکیل دادیم تا در این باره بررسی‌های لازم را انجام دهند. از مجمع فدراسیون هم خواسته‌ایم تا مطالعات لازم را انجام دهد. البته این موضوع ربطی به مجمع انتخابات ندارد و اصلاح اساسنامه در مهر یا آبان سال آینده انجام خواهد گرفت.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که چرا قبل از انتخابات مسائلی چون عدم تائید اساسنامه و بازنشستگی شما مطرح شده است؟ گفت: نمی‌دانم چرا همیشه قبل از انتخابات خیلی از مسائل مثل بازنشستگی بنده یا همین تائید اساسنامه مطرح می‌شود و همه چیز در زمان انتخابات رخ می‌دهد. اصلاحات اساسنامه مشکلی نداشت، سن بنده هم ایرادی ندارد. وقتی فیفا محدودیتی را اخیراً قائل شده و تمامی اعضای هیات رئیسه و رؤسای فدراسیون‌ها حداکثر سه دوره می‌توانند در سمت خود باقی بمانند.

وی در واکنش به اظهارات حسنی‌خو مبنی بر تائید صلاحیت دو مرحله‌ای کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال، خاطرنشان کرد: این موضوع درست است. ما کمیته سه نفره‌ای تشکیل دادیم که تنها اسناد و مدارک را بر اساس اساسنامه مورد تائید قرار می‌دهیم و کاری به مسائل امنیتی نداریم. این موضوع را مسئولان وزارت ورزش و سایر نهادهای امنیتی مورد بررسی قرار می‌دهند. حتی در خصوص سایر پست‌های کلیدی فدراسیون فوتبال هم این روال طی می‌شود.

کفاشیان درباره ثبت نشدن فدراسیون فوتبال به عنوان یک NGO، بیان کرد: در این باره اسناد و مدارک خود را ارائه خواهیم داد ولی هنوز مورد ثبت قرار ندادیم. البته سازمان لیگ را ثبت کرده‌ایم و قصد داریم فدراسیون فوتبال را هم به عنوان یک نهاد غیردولتی به ثبت برسانیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به اینکه با وجود سنگ‌اندازی‌های وزارت ورزش، آیا هنوز هم بر حضور در انتخابات مُصر هستید؟ گفت: باید فکرهایم را بکنم. اگر صلاح باشد شرکت می‌کنم و اگر صلاح نباشد، در انتخابات حضور پیدا نخواهم کرد؛ باید ببینیم چه می‌شود.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید