Performancing Metrics

احتمال افزایش قیمت بلیت قطار در سال جاری | اتاق خبر
کد خبر: 32403
تاریخ انتشار: 6 آبان 1391 - 12:37

 اتاق نیوز- سرپرست جدید معاونت امور مسافری راه آهن از بررسی افزایش قیمت بلیت قطارهای مسافری در سال جاری خبرداد و گفت: تفاهم نامه شفاف سازی وظایف حاکمیتی بین راه آهن و سازمان تامین اجتماعی که مالک اصلی شرکت قطارهای مسافری رجا است به منظور افزایش کیفیت دستور کار قرار دارد.

غضنفر فولادی کرد: بعد از خصوصی شدن شرکت رجا که بخش اعظمی از قطارهای مسافری را به خود اختصاص داده است به دلیل اینکه قوانین مربوطه شفاف سازی نشده است این موضوع بر روی کیفیت قطارها نیز تاثیر گذاشته که در حال توافق برای شفاف سازی قوانین حاکمیتی بین راه آهن و شرکت رجا هستیم.

سرپرست جدید معاونت امور مسافری راه آهن با بیان اینکه در حال حاضر توافقات خوبی بین راه آهن و تامین اجتماعی صورت گرفته است، گفت: این مذاکرات در مراحل نهایی قرار دارد که در صورت نهایی شدن مجموعه شرکت های خصوصی به سمت کیفی سازی حرکت می کنند.

وی گفت: در کنار افزایش کیفیت قطارهای مسافری نیم نگاهی به وضعیت کمی مسافران در حمل و نقل ریلی داریم.

فولادی در توضیح مطلب فوق با اشاره به اینکه تعداد مسافران حمل و نقل ریلی نسبت به سال گذشته حدود 8 درصد معادل حدود یک میلیون نفر کاهش یافته است افزود: افززایش تعداد مسافران تا پایان سال در برنامه های معاونت مسافری راه آهن قرار دارد.

سرپرست جدید معاونت مسافری راه آهن به ابهامات حاکمیتی که بین راه آهن و شرکت رجا وجود دارد اشاره کرد و گفت: ابهام در قراردادهای رجا و راه آهن، تفکیک وظایف حاکمیتی و موضوع نظارت عالی راه آهن از ابهاماتی است که در حال مذاکره برای شفاف سازی این موضوعات هستیم.

فولادی در خصوص واگذاری موضوع تعیین قیمت بلیت به خود شرکت ها نیز گفت: قیمت گذاری بلیت قطار از اختیارات راه آهن است که باید در این راستا طبق قانون مصوبه دولت را بگیریم.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط معیشتی در حال حاضر، افزایش قیمت بلیت باید متناسب با شرایط اقتصادی مردم باشد، گفت: در شرایط فعلی ناجاریم قیمت بلیت قطار را مدیریت کنیم و با در نظر گرفتن شرایط مردم افزایش دهیم.

سرپرست جدید معاونت مسافری راه آهن ادامه داد: بررسی افزایش قیمت بلیت قطار در دستور قرار گرفته است اما نگاه ما علاوه بر در نظر گرفتن هزینه های شرکت های مسافربری، انتظارات مردم نیز خواهد بود.

فولادی درپایان خاطرنشان کرد: افزایش قیمت بلیت قطارهای مسافری متناسب با کیفیت، نوع قطار، مسیر و سایر پارامترها خواهد بود.

منبع:ایلنا

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید