Performancing Metrics

برای تجهیز نیروهای مسلح افغانستان به هر دری خواهم زد | اتاق خبر
کد خبر: 324146
تاریخ انتشار: 18 اسفند 1394 - 00:56
اشرف غنی:
اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان گفت که منافع ملی کشورش ایجاب می‌کند که برای تجهیز نیروهای مسلح کشورش به هر دری بزند.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از «بی بی سی»، رئیس جمهورافغانستان در مراسم فارغ‌التحصیلی ۵۵۰ دانشجوی دانشگاه نظامی «محمدقسیم فهیم» این کشور، گفت که زدن به هر دری به این منظور، به معنای ضعف دولتش نیست.

وی خطاب به نیروهای مسلح کشورش گفت: مسئول است که به آنان بگوید خود را برای بدترین وضعیت آماده کنند، اما برای رسیدن به بهترین وضعیت نیز امیدوار باشند.

رئیس جمهوری افغانستان تلاش برای تجهیز نیروهای مسلح کشورش را در حالی مطرح کرد که اخیرا روسیه ۱۰ هزار کلاشنیکف به این کشور کمک کرد و چین نیز وعده داده است که به کابل از لحاظ نظامی کمک خواهد کرد.

اشرف غنی همچنین خطاب به دانش آموختگان تاکید کرد که تبعیض در ارتش جایی ندارد و همه دانشجویان فارغ التحصیل شده از فرصت برابری برای رسیدن به درجه ارتشی و یا حتی رهبری ارتش برخوردارند.

افزون بر این وی به سازمان القاعده، داعش و سایر گروه های تروریستی منطقه هشدار داد که در جنگ با نیروهای دولتی در افغانستان از بین خواهند رفت.

وی خطاب به این گروه ها  گفت: القاعده! خانه‌ات این جا خراب می‌شود، داعش! این جا تباه می‌شوی، تروریست‌های منطقه! در افغانستان هیچ جایی ندارید.

وی همچنین در مورد گروه طالبان گفت: پیغام من به طالبان این است که اگر افغان هستید، خود را از حلقه‌های تروریستی جدا کنید و به آغوش ملت‌تان بازگردید و اگر تصمیم می‌گیرید که افغان نیستید، اظهار کنید.

 غنی در عین حال به طالبانی که اعلام کرده بودند به برنامه صلح نمی‌پیوندند و به جنگ با دولت ادامه می‌دهند، هشدار داد که سرکوب خواهند شد.

 لازم به ذکر است که اخیرا در پی نشست های چهارجانبه (افغانستان، پاکستان، چین و آمریکا) از آنچه که گروه‌های طالبان خوانده می‌شود، دعوت شد که در مذاکرات مستقیم دولت افغانستان در اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان شرکت کنند، اما گروه طالبان به رهبری «ملا اختر منصور» این دعوت را رد کرد.

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید