Performancing Metrics

به ژنو می‌رویم، اما لزوما مذاکره نمی‌کنیم | اتاق خبر
کد خبر: 324911
تاریخ انتشار: 20 اسفند 1394 - 12:50
معارضان سوریه:
رئیس هیأت مذاکره‌کنندگان سوریه مستقر در ریاض، اعلام کرد که تا پایان روند وصول کمک‌های بشردوستانه، مذاکره‌ای وجود نخواهد داشت.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، «اسعد الزعبی» رئیس هیأت مذاکره‌کنندگان مستقر در «ریاض» در گفت‌و‌گو با شبکه اسکای نیوز، گفت: تا زمان پایان روند وصول کمک‌های بشردوستانه، مذاکره نخواهیم کرد و حضور یافتن در ژنو، لزوما به معنی گفت‌و‌گو کردن نیست.

در حالی که استیفان دی میستورا، نماینده سازمان ملل در سوریه، اعلام کرده که کمک‌های بشردوستانه به تمام شهرها و روستاها رسیده است، الزعبی، ادامه داد: گفت‌و‌گوها پس از اجرای بندهای مربوط به کمک‌های بشردوستانه آغاز می‌شود.

وی افزود: قطعنامه 2118 شورای امنیت بر موضوع دولت انتقالی که دارای اختیارات کامل باشد، تأکید کرده و دی میستورا نمی‌تواند چیزی را تغییر دهد و هیأت دوره‌ی انتقالی باید بر تدوین قانون اساسی و انتخابات اشراف داشته باشد.

بنا به اعلام «استیفان دی میستورا»، دور جدید مذاکرات ژنو درباره سوریه، از دوشنبه هفته آینده آغاز خواهد شد و به مدت دو هفته به طول خواهد انجامید.

بنا به گفته وی، دستور کار مذاکرات جدید، پرداختن به مسأله دولت انتقالی و تدوین قانون اساسی جدید و انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری خواهد بود.

در دور پیشین مذاکرات، معارضان به بهانه تشدید حملات ارتش سوریه و مقاومت با پشتیبانی هوایی روسیه به شمال حلب و تأکید بر پیش‌شرط برکناری «بشار اسد»، مذاکرات را ترک کردند.

انتهای پیام/

کد: 94108

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید