Performancing Metrics

ظریف در اجلاس وزرای آسیایی چه گفت؟ | اتاق خبر
کد خبر: 324964
تاریخ انتشار: 20 اسفند 1394 - 21:42
ظریف در اجلاس وزرای کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا به پتانسیل های موجود در روابط ایران با کشورهای آسیایی تأکید کرد.

اتاق خبر - وزیر امور خارجه که در ادامه سفر آسیائی خود در بانکوک بسر می برد در سخنرانی خود در چهاردهمین نشست وزرای کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به همکاری های همه جانبه منطقه ای از جمله در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط گرائی بعنوان یک رویکرد مهم و اساسی می نگرد گفت:  همکاری نزدیک بین مجمع گفتگوی همکاری آسیا با دیگر سازمانهای منطقه ای از جمله اکو، سارک و آ سه آن می تواند ضمن پرهیز از دوباره کاری و استفاده از تجربیات آنان به همگرایی منطقه ای و توسعه آسیا کمک کند.

وزیر خارجه کشورمان افزود: برای افزایش مراودات بازرگانی بین کشورهای آسیائی استفاده از اتحادیه پایاپای آسیائی متشکل از بنگلادش، بوتان، هند، ایران، مالدیو، میانمار، پاکستان، نپال و سریلانکا (تاسیس 1974) پیشنهاد می شود.  

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران پیشگام پروژه فرهنگی مجمع گفتگوی همکاری آسیائی بوده و مرکز همکاری در تهران که راه اندازی شده است کمک شایانی به همکاری های فرهنگی و ایجاد تفاهم و همگرایی و همبستگی ملتهای آسیا خواهد کرد.  

ایران به منظور ارتقای روابط مابین کشورهای عضو آمادگی خود را جهت میزبانی اولین اجلاس وزرای گردشگری کشورهای عضو در سپتامبر 2016 در تبریز اعلام می کند.  معتقدیم با تلاش منسجم و جمعی، ضمن گسترش روح همبستگی گروهی می توان زمینه را برای گسترش بیش از پیش همکاری های منطقه ای با هدف تامین رفاه و پیشرفت کشورهای عضو و در نهایت تشکیل خانه مشترک آسیائی فراهم کرد.

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید