Performancing Metrics

استرالیا نیز مثل ایران باید پذیرای پناهجویان باشد | اتاق خبر
کد خبر: 324997
تاریخ انتشار: 21 اسفند 1394 - 03:30
آب سرد سفیر ایران بر نقشه استرالیا
سفیر جمهوری اسلامی ایران در استرالیا تاکید کرد تهران توافقی را با دولت استرالیا برای بازگشت اجباری پناهجویان ایرانی مقیم این کشور نخواهد داشت.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، «عبدالحسین وهاجی» سفیر ایران در استرالیا در آستانه سفر هفته آینده «جولی بیشاپ»  وزیر خارجه استرالیا به تهران در گفت و‌گو با «فر فاکس مدیا»  آب سردی را بر موضوع بازگشت اجباری 9000 ایرانی خواهان اقامت در استرالیا که اینک در این کشور ساکن هستند، ریخت.

وهاجی در سئوالی بابت امکان توافق با طرح دولت استرالیا در بازگشت خلاف میل پناهجویان گفت، هیچ موافتی وجود ندارد. در این زمینه گشایشی صورت نگرفته است و پیشنهادات صورت گرفته در این زمینه صرفا موضوعی تبلیغاتی است.

وهاجی گفت: «این تصمیم  آن‌ها و نه تصمیم من است. اگر آن‌ها خواهان اقامت تحت هر شرایطی هستند چرا من باید آن‌ها را برنجانم. بگذاریم آن‌ها هرجا که مایلند زندگی کنند.»

سفیر ایران افزود، جمهوری اسلامی میزبان 3 میلیون پناهجوی افغانی است و استرالیا نیز باید مانند دیگر کشورها به سهولت پناهوجویان بیشتری را بگیرد.

وهاجی گفت: «کشور شما (استرالیا) در موقعیتی است که باید پذیرای پناهجویان باشد.»

سفیر ایران در استرالیا از پیشرفت در گفت‌‌وگوها پیرامون پرواز  مستقیم بین ایران و استرالیا گسترش دامنه فعالیت‌های تجاری ، اقتصادی و جهانگردی بین دو کشور خبر داد.

انتهای پیام/

کد:94108

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید