Performancing Metrics

طرح جابربن حیان موجب تقویت روحیه پژوهشگری در دانش‌آموزان می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 325134
تاریخ انتشار: 21 اسفند 1394 - 22:59
معاون وزیرآموزش و پرورش:
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان باید از دوران کودکی به پژوهش بپردازند و طرح جابربن حیان زمینه‌ای در جهت ایجاد روحیه پژوهشگری در دانش آموزان است.

اتاق خبر- معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان باید از دوران کودکی به پژوهش بپردازند و طرح جابربن حیان زمینه‌ای در جهت ایجاد روحیه پژوهشگری در دانش آموزان است.

دیمه‌ور در حاشیه افتتاح نمایشگاه پروژه‌های علمی طرح جشنواره جابربن حیان (ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی) سمنان افزود: درسند تحول بنیادین و رویکردهای مدیریت آموزشگاهی پژوهش محوری یک اصل مورد توجه است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح جشنواره جابربن حیان اظهار کرد: تقویت خلاقیت، ایجاد روحیه پژوهشگری و رشد مهارتهای درس ورزی دانش آموزان از اهداف اجرای این طرح برای دانش آموزان ابتدایی است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش یادآور شد: انجام کارهای گروهی و آشنایی دانش آموزان با چگونگی استفاده از منابع و اطلاعات علمی از فواید اجرای این طرح است.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های علمی میل به یادگیری را تقویت می‌کند گفت: جشنواره جابربن حیان می تواند به عنوان ابزار بسیار قوی در خدمت تعلیم و تربیت به معنای واقعی باشد.

دیمه ور با بیان این که دانش آموز عامل موثر در یادگیری و معلم طراح و تسهیل گر فرایند یادگیری است خاطر نشان کرد انجام پروژه‌های مسئله محور توسط دانش آموزان به صورت هدفمند به رشد و تقویت توانمندیها و ویژگیهای مرتبط با اهداف آموزشی کمک می‌کند.

 معاون وزیر آموزش وپرورش در پایان خاطرنشان کرد: بذر علم و پژوهش را باید در دوران کودکی در ذهن دانش‌آموزان آماده کنیم تا زمینه‌های رشد و شکوفایی در آنها به وجود آید.

منبع: ایسنا 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید