Performancing Metrics

روسیه: برنامه موشکی ایران ارتباطی با برجام ندارد | اتاق خبر
کد خبر: 325316
تاریخ انتشار: 22 اسفند 1394 - 16:11
ایرنا نوشت: خانم ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد: برنامه موشکی ایران هیچ گونه ارتباطی با توافقنامه برجام که در وین به امضای ایران و گروه 1+5 رسیده ندارد.

اتاق خبر - سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه به خبرنگاران گفت: شاهد انتشار اخباری در مورد پرتاب موشک های بالستیکی در ایران و واکنش آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در این مورد بودیم.

وی افزود: بر این باوریم که هر گونه واکنش و پاسخی باید متوازن و متعادل باشد و تمام نکات ریز و حساس در آن باید مورد توجه قرار گیرد. سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: در وهله اول این مساله به این واقعیت مهم مربوط می شود که برجام هیچگونه ارتباطی با برنامه موشکی ایران ندارد. به همین دلیل در این وضعیت نباید برجام را دخالت داد و از هر گونه اظهار نظر تحریک آمیز در این مورد باید خودداری کرد.

زاخارووا گفت: آنچه که مربوط به قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل می شود در این سند از ایران خواسته نشده تا فعالیت های مربوط به موشک های بالستکی قادر به حمل سلاح های هسته ای انجام ندهد.

وی ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت که در قطعنامه 1929 که روز 16 ماه ژانویه گذشته اعتبار اجرایی خود را از دست داد این گونه فعالیت ها (موشک های بالستیکی) در ایران منع شده بود.

زاخارووا خاطرنشان کرد: اما در قطعنامه 2231 این وضعیت تسهیل شده و ایران تنها از پرتاب موشک های قادر به حمل کلاهک هسته ای منع شده است.اطلاعاتی نداریم که نشان دهد ایران این موشک ها را برای حمل تسلیحات اتمی ساخته باشد.

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید