Performancing Metrics

پرواز 630 و معطلی 14 ساعته مسافران آسمان ؟! | اتاق خبر
کد خبر: 325407
تاریخ انتشار: 22 اسفند 1394 - 22:44
مسافران پرواز 630 تهران به گرگان پس از 5 ساعت معطلی در فرودگاه مهرآباد و کنسل شدن پرواز مربوطه، با بلاتکلیفی و عدم پاسخگوئی مسئولان شرکت هواپیمائی آسمان، رنج سفر زمینی را در فاصله طولانی بین شهرهای مزبور به جان خرید و پس از 14 ساعت معطلی به مقصد رسیده ان

اتاق خبر - علی رغم اعلام ساعت 15/15 پرواز شماره 630 تهران به گرگان در شرکت هواپیمایی آسمان در تاریخ 18/12/1394 و گذشت نزدیک به 5 ساعت از زمان پرواز،هیچ گونه پاسخ موجه و مسئولانه ای از مقامات شرکت آسمان ایر جهت عدم انجام پرواز و تاخیر حاصله،اعلام نشده و مسافران و خانواده ها و کودکان خردسال همراه آنان،ساعات متمادی را با سردرگمی و بلا تکلیفی در سالن ترانزیت ترمینال 4 فرودگاه مهرآباد به سر بردند.!

نه اطلاع رسانی مقرون به واقع نه پذیرایی از مسافران،نه حضور مسئولان مربوطه و نه عذرخواهی از مسافران به جهت عدم انجام پرواز و تاخیر در انجام آن و عدم اطلاع آنها از انجام یا عدم انجام آن...?!!در همین ارتباط،اطلاع رسانی مندرج و مشهود در مانیتور سالن مزبور نسبت به پرواز شماره 630 ساعت 15/15تهران به گرگان با گزارشات متناقض و متناقضی همراه بوده است:"...منتظر اعلام باشید،...به موقع،...تاخیر در ورود:16/10 و سرانجام نیز اعلام ...تاخیر_نقص فنی..." !!! و سرانجام، اعلام شفاهی برخی از کارکنان آن در ساعت 15/20، مبنی بر " کنسل شدن پرواز " پس از 5 ساعت اولیه معطلی همه مسافران...!مسافران خسته و بلا تکلیف پرواز آسمان به گرگان از یکسو با رفتار غیرمسئولانه و عدم پاسخگویی درست و موافق با حقوق مسافران و ضوابط یاتا مواجه شده و محروم از حتی، یک پذیرایی ساده از سوی آن ایرلاین تا حدود سه ساعت پس از گذشت زمان آن پرواز و از سوی دیگر،بلاتکلیف و متاسف نسبت به اطلاع رسانی های منتشرۀ ضد و نقیض مندرج در مانیتور فرودگاه ،به ترتیب مزبور...؟!!
مسافران پرواز 630، سرانجام بعد از گذشت 5 ساعت از زمان اعلامی و مقرر در بلیطهای آنها(15/15) در ساعت 20/15 متوجه کنسل شدن پرواز و منتفی بودن سفر پروازی خویش شده اند.! با وجود، اعلام بعدی مراجعه مسافران مزبور به کانتر مربوطه برای دریافت کارت جدید پرواز با برنامه پروازی جدید به گرگان، متاسفانه، تعداد محدودی از آن کارتها به مسافران سرگردان، خسته و عصبانی شرکت آسمان واگذار شد و در نهایت تعجب، سایر مسافران با اعلام غیرمسئولانۀ تمام شدن کارت پرواز، بر بلاتکلیفی آنها در ساعت 20/30 مورخ 18/12/1394 افزوده شد و به امان خدا رها شده اند...؟!!


مسافران پرواز 630 شرکت آسمان، حال باید پس از گذشت بیش از 5 ساعت از زمان پرواز آنها، به جهت عدم پاسخگویی مسولانه مدیران و کارکنان آن شرکت، در اوج ترافیک شبانگاهی روزهای پایانی سال به منازل خویش برگشته و یا با وسائل حمل و نقل زمینی، مبادرت به ادامه سفر خود به گرگان و شهرهای اطراف نمایند که با احتساب بُعد مسافت طولانی تهران با گرگان و شهرهای مربوطه، مسافران مزبور حدود 14 ساعت با مطعلی ناشی از عدم پرواز شماره 630 مواجه شده و علاوه بر خستگی و تاسف فراوان ناشی از عدم پاسخگویی درست مسئولان آن شرکت، خسارات متعدد مادی و معنوی به آنها در این پرواز نیز وارد شده است که جدداً، جای تاسف فراوان دارد.!

در میان مسافران آن پرواز، علاوه بر افراد کهنسال، مادران دارای فرزندان نوزاد و خردسال نیز بوده اند و تاثیر وضعیت تاسف بار مزبور نسبت به آنها به مراتب بیشتر مشاهده می شد. اعتراض مسافران بلاتکلیف و بچه بغل در مقابل دفتر آسمان بعد از 5ساعت انتظار تاسف بار در سالن ترانزیت ترمینال 4 فرودگاه مهرآباد در مقابل دفتر ترافیک شرکت آسمان مشهود بوده و مایه تاسف فراوان است...!!! کلیه مراتب مطروحه در این گزارش، مستند به اسناد نوشتاری و تصویری و شواهد مربوطه بوده و عنداللزوم، قابل ارائه به مراجع قضائی و قانونی نیز خواهد بود.
پاسخ مسئولان هواپیمایی و شرکت آسمان نسبت به این همه بی مسئولیتی و عدم رعایت حقوق مسافران در پروازهای داخلی چیست...؟!! گرچه، از باب قواعد مترتب بر مسئولیت مدنی و حرفه ای مسولان و مدیران شرکت هواپیمایی آسمان، خسارات مادی و معنوی وارده به مسافران پرواز 630 از حیث حقوقی و قانونی، قابل مطالبه و تعقیب می باشد، اما رفتار غیر مسئولانۀ آن شرکت نسبت به مسافران خویش و عدم پاسخگویی به ناکارآمدی هواپیماهای مسافربری شرکت مزبور و مسئولان امر و بی توجهی نسبت به نارضایتی شدید مسافران خویش در آن پرواز، تاسف بار بوده و سبب گسترش نارضایتی روزافزون مسافران و اعتبار آن شرکت در بین مردم و آنها خواهد بود که صد البته، خود کرده را تدبیر نیست...!


شایسته است دیدگاهها و نظرات خوانندگان محترم نسبت به رضایت آنها از وضعیت مسافرت های هوایی و نظام پروازی کشور، خصوصاً، نسبت به شرکت هواپیمایی آسمان، تاخیرهای مکرر و مستمر پروازهای هواپیمائی کشور و کنسل شدن نسبی آنها و نیز عدم پاسخگوئی مسئولانه مقامات امر به مردم و مسافران و تعهد آن شرکت ها به جبران خسارات مادی و معنوی وارده به مسافران مربوطه اعلام گردد، تا بلکه موجبات تاثر و توجه مقامات شرکت مزبور و سازمان هواپیمائی کشوری در جهت جلب رضایتمندی مسافران و ارائه خدمات پروازی مناسب و کارآمد فراهم گردد....

94110

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید