Performancing Metrics

۲۰ هزار هکتار از اراضی زنجان تبدیل به باغ شهر شده است | اتاق خبر
کد خبر: 325993
تاریخ انتشار: 25 اسفند 1394 - 01:22
رئیس کل دادگستری استان زنجان:
رئیس کل دادگستری استان زنجان ضمن بیان اینکه حدود ۲۰ هزار هکتار از اراضی زنجان تبدیل به باغ شهر شده است، گفت: مجازات‌های سنگین در راستای مبارزه با تغییر کاربری اراضی صورت پذیرد.

اتاق خبر-  رئیس کل دادگستری استان زنجان ضمن بیان اینکه حدود ۲۰ هزار هکتار از اراضی زنجان تبدیل به باغ شهر شده است، گفت: مجازات‌های سنگین در راستای مبارزه با تغییر کاربری اراضی صورت پذیرد.

جعفر گل‌محمدی ظهر دوشنبه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‎المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان زنجان افزود: خوشبختانه در استان بحث مقابله با تغییر کاربری اراضی با حمایت‌های استاندار به تعویق نیفتاده و تاکنون به خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه هر فرد باید با استفاده از قدرت قانونی اقدامات لازم را در برخورد با تغییر کاربری اراضی انجام دهد، گفت: تشخیص تغییر کاربری اراضی و مقابله با آن بر اساس قانون به عهده جهاد کشاورزی است.

 رئیس دادگستری استان زنجان تاکید کرد: دادگستری به دنبال اجرای دقیق و صحیح قانون است و دراین راستا دادگستری با حکم قانونی اقدام به تخریب باغ شهر می‌کند و خودسرانه این اقدام را انجام نمی‌دهد.

گل محمدی یاد آورشد: طبق نظر دادستانی و یکی از دستگاه‌های مرتبط  حدود ۲۰ هزار هکتار از اراضی زنجان تبدیل به باغ شهر شده است که باید در این زمینه اقدامات مقابله‌ای صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مجازات‌های سنگین تغییر کاربری اراضی موجب کاهش تخلفات در این بخش می‌شود، افزود: خرید زمین و قطعه قطعه کردن آن برای رسیدن یک شخص به سود میلیاردی قابل تحمل نیست و برخورد لازم با وی انجام می شود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه دستگاه قضایی به هیچ وجه راضی به تخریب بناهای قانونی و زمین های مردم نیست، افزود: با وجود اینکه دستگاه قضایی راضی به تخریب ساختمان ها و زمین های مردم نیست ولی با کسانی که به صورت غیر قانونی اقدام به تغیرکاربری اراضی داده اند برخورد می شود.

گل محمدی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی با تمام توان با تغیر کاربری به هر اسمی مقابله می کنند، یاد آورشد: ساخت هر گونه فضای فرهنگی و مذهبی نیاز به دریافت مجوز تغییر کاربری دارد.

وی با اشاره به وظیفه قانون در زمینه تعیین تکلیف تجهیزات و ادوات کشاورزی گفت: به نیروهای انتظامی ابلاغ می‌شود که نسبت به توقیف تجهیزات از جمله تراکتور و بیل مکانیکی وسایل حفاری با مسئولان ذیربط همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: نباید از ابتدا به متخلفان در این بخش مجوز انشعاب داده شودو  اگر هم مجوزی صادر شده باید اقدامات لازم برای پس گیری در دستور کار قرار گیرد.

گلمحمدی افزود: باید بخشداران نیز هماهنگی لازم را با جهاد کشاورزی در صدور مجوز حفر چاه داشته باشند.

منبع: مهر 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید