Performancing Metrics

مردم پولی برای خرید ندارند | اتاق خبر
کد خبر: 326500
تاریخ انتشار: 26 اسفند 1394 - 18:42
شلوغی بازار در ظاهر بیانگر تقاضای بالای مشتری برای شب عید است. اما صحبت های فروشندگان حاکی از این است که مردم پولی برای خرید ندارند و بازار شلوغ بدون فروش می‌گذرد.

اتاق خبر: این روزها در حالی بازار با شلوغی دست و پنجه نرم می‌کند که رکود در سراسر بازار حاکم است. در همین راستا است که برای جذب مشتری بازار دستفروش‌ها و دادزن‌ها داغ است.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ از آنجایی که رکود در بازار حاکم است. با تمام شلوغی پای حرف فروشندگان که بنشینی  متوجه عدم خرید مشتریان به دلیل نداشتن قدرت خرید خواهی شد. انواع فروش فوق العاده ها، عرضه های ویژه، تخفیفات و رونمایی از محصولات جدید این روزها در بازار کشور رواج دارد  تا شاید مشتری نظرش جلب و از محصولات مختلف استقبال کند.

بازار لوازم صوتی و تصویری از این ماجرا مستثنی نیست. اگر چه هر سال بازار خرید و فروش لوازم صوتی و تصویری و به ویژه تلویزیون در بهار گرم و پررونق بود؛ اما گویا امسال از رونق بهاری بازار لوازم صوتی و تصویری و به ویژه تلویزیون خبری نیست. کارشناسان و فعالان بازار می‌گویند، علت اصلی رکود بهاری بازار لوازم صوتی و تصویری این است که مردم در هزینه های شب عید گرفتار شده اند و پولی برای خرید لوازم صوتی ندارند.

 یکی از فروشندگان لوازم خانگی بیان می کند: سال گذشته در یک مغازه 5فروشنده مشغول فروش لوازم مختلف بودند اما امسال خبری از فروش نیست و در حال حاضر که ساعت 2 بعدازظهر است، تازه فروش اول روز را در 25 اسفند ماه داشته ایم.

 وی می‌گوید: با وجود تخفیف‌هایی که شرکت های تلویزیونی برای مشتری در ایام شب عید قائل شده است. اما مشتری خرید نمی کند و به نظرم علت خرید نکردن آن نداشتن پول است. اینکه می‌گویند بازار بعد از برجام بهبود می‌یابد تا کنون که نتیجه خوبی حاصل نشده است.

 همچنین یکی از افرادی که به ظاهر مشتری در مغازه لوازم صوتی و تصویری بود بیان می کند:قیمت‌های شب عید امسال، برای خرید هیچ تفاوتی نکرده و بیشتر هم شده است.نتایج برجام را در شب عید ندیدم. ما هنوز از کاهش تورم چیزی احساس نکردیم، قدرت خریدمان کم شده و نظارتی هم در بازار دیده نمی‌شود.

 وی که از خرید کردن به دلیل نداشتن پول منصرف شده است بیان می‌کند:قیمت‌ها نسبتاً گران است و مردم قدرت خرید ندارند و با این پول های کم نمی‌شود خرید شب عید انجام داد.

کاهش تقاضا در آستانه عید نوروز، فروشندگان را غافلگیر کرده است. در آستانه عید نوروز بازار و فروشگاه‌ها به طور طبیعی شلوغ هستند اما کمتر از حد تصور خرید صورت می‌گیرد. تولیدکنندگان و فروشندگان اعتقاد دارند کاهش توان خرید مردم موجب شده تقاضا در بازار تا حد چشمگیری کاهش یابد.

94109

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید