Performancing Metrics

بررسی راه حل سیاسی بحران سوریه در مذاکرات ژنو | اتاق خبر
کد خبر: 326867
تاریخ انتشار: 28 اسفند 1394 - 09:34
فرستاده سازمان ملل به سوریه در راستای تلاش‌هایش برای دستیابی به راه حلی برای بحران این کشور که وارد سال ششم خود شده امروز (جمعه) نشستهای خود را در ژنو ادامه خواهد داد و با دو هیات دمشق و مخالفان سوری دیدار خواهد کرد.

 

به گزارش اتاق خبر و  به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، پس از آنکه استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه با هیات مخالفان سوری بررسی مرحله انتقالی را آغاز کرد، مذاکرات ژنو به شکل جدی به بررسی راه حل سیاسی برای بحران این کشور اختصاص یافت، این در حالیست که پیش از این مذاکرات ژنو بر مسائل انسانی متمرکز بود.

 

پس از نشست هیات عالی مذاکرات سوریه با دی میستورا، هیات مخالفان سوری تفاهم نامه جزئی درباره رویکردشان نسبت به مرحله انتقالی و هیات دولت انتقالی که پیشنهاد شده شش ماه ادامه یابد، به فرستاده سازمان ملل در سوریه ارائه کردند. اما دولت دمشق طرح مخالفان را نپذیرفت بلکه پیشنهاد تشکیل یک دولت وحدت ملی با مشارکت تمامی گروه‌های مخالف را داد که این طرح از سوی هیات عالی مذاکرات سوریه رد شد.

 

دی میستورا درخصوص نشست‌های روز پنجشنبه اظهار داشت: اختلافات میان دولت دمشق و مخالفان همچنان وجود دارد اما هر دو آنها بر لزوم حفظ وحدت ارضی کشور و مخالفت با تشکیل نظام‌های فدرالی اتفاق نظر دارند.

وی افزود: پرونده افراد بازداشت‌شده در نشست‌های آتی با طرف روس و آمریکایی بررسی خواهد شد.

 

فرستاده سازمان به سوریه ادامه داد: در نشست‌های روز پنجشنبه گفتگوهای صریح و مثبتی با هیات عالی مذاکرات داشتیم و طرح آنها برای مرحله انتقال سیاسی به شکل دقیق و جزئی مورد بررسی قرار گرفت. وی با تاکید بر اینکه این طرح به دقت بررسی خواهد شد، افزود: از اینکه آنها طرح خود را برای اولین بار با این دقت و وضوح تهیه کرده‌اند، بسیار خوشحال هستیم و فکر می‌کنم زمان آن رسیده که وارد بحث‌های عمیق‌تر و جدی‌تری شویم.

مذاکرات ژنو در حالی ادامه دارد که کردهای شمال سوریه اعلام تشکیل حکومت فدرالی کرده‌اند؛ موضوعی که اعتراضات شدیدی را از سوی دمشق، آنکارا و واشنگتن به دنبال داشته است.

منبع: ایسنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید