Performancing Metrics

دانشگاه های برتر اتبدیل به اتاق فکر وزارت علوم شدند | اتاق خبر
کد خبر: 327243
تاریخ انتشار: 2 فروردین 1395 - 05:52
۱۳ دانشگاه برتر کشور در سال گذشته با تشکیل جلسات منظم و بررسی موضوعات روز آموزش عالی تبدیل به اتاق فکر وزارت علوم برای تصمیم گیری ها و سیاستگذاری های این نهاد شدند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر  ۱۳ دانشگاه برتر کشور در سال ۹۴ تصمیم به تشکیل اتحادیه گرفتند که این اجلاس با هدف بررسی موضوعات و اولویت های روز آموزش عالی حدود هفت جلسه برگزار کردند در این جلسات مسائل فرهنگی، آموزشی، سیاسی و دانشجویی دانشگاه ها مورد بررسی قرار گرفت.

یکی از مهم ترین برنامه های روسای دانشگاه های برتر کشور سفر به روسیه و بازدید از مراکز آموزشی و دانشگاه های این کشور بود که در این سفر دانشگاه های برتر با دانشگاه های مهم و بزرگ کشور روسیه تفاهم نامه همکاری منعقد کردند.

همچنین در این سفر موضوع تشکیل اتحادیه مشترک بین المللی میان دو کشور ایران و روسیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بررسی نحوه پذیرش دانشجوی دکتری در جلسه روسای دانشگاه ها

از دیگر موضوعات مورد بررسی در جلسه روسای دانشگاه های برتر موضوع نحوه پذیرش دانشجوی دکتری بود که نظرات ارائه شده در این جلسه جمع بندی و برای اعمال در آیین نامه پذیرش دانشجوی دکتری که درحال تدوین در وزارت علوم است ارسال شد.

این آیین نامه قرار بود در اسفندماه سال ۹۴ نهایی و تصویب شود اما به دلیل ارائه نظرات دانشگاه ها تصویب این آیین نامه به سال ۹۵ موکول شد.

تصمیمات انتخاباتی در جلسه روسای دانشگاه ها

باتوجه به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفندماه سال ۹۴ برگزار شد بنابراین یکی از جلسات روسای دانشگاه های برتر کشور مربوط به موضوعات انتخاباتی و آیین نامه ابلاغی وزارت علوم در این حوزه بود. در این جلسه نقش دانشگاه ها در خصوص انتخابات با حضور معاون فرهنگی وزارت علوم بررسی و آیین نامه وزارت علوم با محوریت برنامه های انتخاباتی دانشگاه ها مورد بررسی قرار گرفت و بر اجرای کامل این آیین نامه تاکید شد.

برنامه ریزی دانشگاه های برتر برای بین المللی شدن

بین المللی سازی موضوع دیگری بود که سال گذشته در جلسه روسای ۱۳ دانشگاه برتر کشور با حضور قائم مقام وزیر علوم بررسی شد و تدوین برنامه ای هماهنگ در این حوزه از نتایج این جلسه بود.

روسای دانشگاه های برتر کشور در این جلسه به این توافق رسیدند که رویکردی خاص و برنامه ریزی دقیق و مشخص برای حرکت در حوزه بین المللی سازی را دنبال کنند.

حضور معاونان دانشگاه های برتر در تصمیمات آموزش عالی

جلسات ۱۳ دانشگاه برتر کشور در سال گذشته تنها مختص روسای این دانشگاه ها نبود و معاونان فرهنگی و پژوهشی این دانشگاه ها نیز در این راستا اقدام به تشکیل جلسه کردند و موضوعات اولویت دار حوزه های خود را مورد بررسی قرار دادند.

در جلسات معاونان فرهنگی و پژوهشی نیز مسئولان وزارت علوم حاضر شدند تا نتایج جلسات به عنوان پیشنهاد برای فعالیت های وزارت علوم لحاظ شود.

در این جلسات موضوع بازنگری آیین نامه های پژوهشی دانشگاه ها، یکسان سازی آیین نامه های پژوهشی دانشگاه ها، ادغام معاونت های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ها و برنامه های انتخاباتی دانشگاه ها مورد بررسی قرار گرفت.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید