Performancing Metrics

بازدید وزیر اقتصاد از تالاب انزلی | اتاق خبر
کد خبر: 327685
تاریخ انتشار: 5 فروردین 1395 - 14:47
وزیر اقتصاد و دارایی در سفر اخیر خود به استان گیلان از روند اجرای طرح احیاء تالاب بین المللی انزلی بازدید کرد.

اتاق خبر- وزیر اقتصاد و دارایی در سفر اخیر خود به استان گیلان از روند اجرای طرح احیاء تالاب بین المللی انزلی بازدید کرد.

علی طیب نیا در سفر به استان گیلان به همراه مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان ضمن بازدید از تالاب انزلی از روند اجرای طرح احیاء تالاب انزلی بازدید کرد ودر جریان جزییات این پروژه قرار گرفت.

 طیب نیا چند روزی است که مهمان گیلانی هاست و ورود سر زده اش به قلعه رودخان  برای رسانه های محلی گیلان جالب بود.

تالاب بین المللی انزلی با حدود 20 هزار هکتار وسعت، دومین تالاب بزرگ جهان است و علاوه بر مهار سیلاب ها، رسوبات و آلودگی ها، به عنوان زایشگاه ماهیان خزر، زیستگاه پرندگان و محل زمستان گذرانی پرندگان مهاجر بشمار می رود.

طرح احیای تالاب بین‌المللی انزلی به عنوان یکی از پروژه های دور دوم سفر هیات دولت به گیلان با اعتباری بالغ بر 900 میلیارد ریال برای پنج سال از محل ردیف‌های خاص معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی پارسال به تصویب رسید.

این طرح شامل؛ شش پروژه عملیاتی از جمله احداث چهار دهانه سد رسوبگیر در دهانه رودخانه‌های اصلی ورودی تالاب به منظور جلوگیری از ورود حجم عظیم رسوبات به تالاب انزلی و دو پروژه دیگر نیز احیای آبراهه‌های قدیمی برای برقراری دو باره ارتباط بیولوژیک و اکولوژیک مابین بخش‌های مختلف تالاب و همچنین لایروبی بخشی از پهنه تالاب است.

منبع: مهر 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید