Performancing Metrics

۷۵۰۰نفر از مناطق تاریخی میامی بازدید کردند | اتاق خبر
کد خبر: 327727
تاریخ انتشار: 6 فروردین 1395 - 00:38
دبیر ستاد خدمات سفرهای نوروزی میامی:
دبیرستاد خدمات سفرهای نوروزی میامی، گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا آغاز روز پنجم فروردین ماه بالغ بر هفت هزار و ۵۰۰گردشگر از بناهای تاریخی این شهرستان بازدید کردند.

اتاق خبر- دبیرستاد خدمات سفرهای نوروزی میامی، گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا آغاز روز پنجم فروردین ماه بالغ بر هفت هزار و ۵۰۰گردشگر از بناهای تاریخی این شهرستان بازدید کردند.

سیدصادق رضویان ضمن بیان اینکه ارائه خدمات به گردشگران در مناطق تاریخی و میراث باستانی میامی به خوبی انجام می شود، ابراز داشت: خوشبختانه با گذشت یک هفته از تعطیلات نوروزی شاهد حضور بیش از هفت هزار و ۵۰۰ گردشگر در اماکن تاریخی این شهرستان مانند کاروانسراها و بناهای تاریخی هستیم که این رقم حاکی از رشد چشم گیر بازدید کنندگان است.

وی افزود: شهرستان میامی دارای پتانسیل ویژه ای در بخش گردشگری بناهای تاریخی است که برنامه ریزی در گسیل ساختن گردشگران داخلی و خارجی به این مناطق می تواند در ماندگاری مسافران تاثیربسزایی داشته باشد.

۱۰کاروانسرا در میامی وجود دارد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میامی از وجود۱۰ کاروانسرای تاریخی در این شهرستان خبر داد و گفت: میامی بزرگترین مجموعه کاروانسرای ایران است که بزرگترین کاروانسرای فعال کشور هم اکنون در این شهرستان و در منطقه میاندشت قرار دارد که وجود هرکدام از این کاروانسراها می تواند برای یک شهرستان جاذبه گردشگری ویژه محسوب شود.

رضویان افزود: خوشبختانه همه این ظرفیت های گردشگری یکجا در شهرستان میامی جمع است و این میراث فرهنگی در کنار اقلیم ویژه و طبیعت زیبا می تواند مورد توجه گردشگران و مسافران نوروزی و همچنین توریست های خارجی باشد.

وی با ابراز رضایت از روند خدمات دهی به مسافران نوروزی در میامی، ادامه داد: خوشبختانه مواردی چون اسکان، راهنمایی، شناساندن نقاط دیدنی به گردشگران و همچنین افزایش ماندگاری مسافران نوروزی در میامی با تلاس اعضای ستاد خدمات سفرهای نوروزی این شهرستان خوشبختانه در سطحی قابل قبول انجام شده است.

میامی برای اسکان اصظراری آماده است

دبیر ستاد خدمات سفرهای نوروزی میامی همچنین از آمادگی این شهرستان در اسکان اضطراری مسافران خبر داد و گفت: ستاد خدمات سفرهای نوروزی این شهرستان در روز سوم فروردین ماه۹۵ که باران و تگرگ شدید موجبات غافل گیری مسافران نوروزی را فراهم کرد خوشبختانه با اسکان شش هزار در مدارس، حسینیه ها و سالن های ورزشی وظیفه خود را به خوبی انجام داد.

رضویان با بیان اینکه اسکان مسافران نوروزی در ۱۱۸ کلاس و هشت آموزشگاه در میامی انجام می شود و یک آموزشگاه برای مواقع بحرانی آماده شده بود، به اسکان مسافران نوروزی اختصاص یافت، افزود: در نمازخانه های مدارس نیز چادرهایی برای اسکان اضطراری مسافران اختصاص یافت.

وی افزود: با توجه به حادثه خیز بودن مسیر میاندشت تا عباس آباد میامی، برای رفاه حال مسافران نوروزی و کاهش تلفات جاده ای امسال در روستای عباس آباد نیز آموزشگاهی برای خدمات دهی به مسافران نوروزی آماده شد.

۲۵۰۰مسافر در میامی اسکان داده شدند

رئیس اداره میراث فرهنگی میامی همچنین از اسکان بالغ بر دو هزار و ۵۰۰مسافر نوروزی تا روز چهارم فروردین ماه در این شهرستان خبر داد و گفت: از شروع مسافرت های نوروزی تا روز چهارشنبه دو هزارو ۴۸۸ نفر در مدارس این شهرستان اسکان داده شده اند.

رضویان افزود: روز سه شنبه ۶۵ خانوار تحت پوشش آموزش و پرورش به تعداد ۳۷۵ نفر و نیز ۳۴خانوار از سایر اقشار به تعداد ۲۱۳ نفر در مدارس میامی اسکان داده شدند همچنین در روز دوشنبه هم ۶۴خانوار از فرهنگیان کشور به تعداد ۳۲۲ نفر و ۳۲خانوار از دیگر اقشار به تعداد۲۳۰ نفر از اماکن پیش بینی شده استفاده کردند.

وی در خاتمه بیان داشت:  یکصدخانوار یا به عبارت دیگر، ۴۰۰نفر از مسافران نوروزی نیز طی این مدت در سالن های ورزشی و نماز خانه های مدارس با استفاده از چادر مسافرتی اسکان داده شده اند که این نشان از آمادگی اعضای ستاد خدمات سفرهای نوروزی به ویژه کمیته اسکان به ریاست آموزش و پرورش میامی دارد.

منبع: مهر 

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید