Performancing Metrics

ارائه آموزش های پیش از ازدواج و مهارت های زندگی به سربازان نیروی دریایی | اتاق خبر
کد خبر: 327949
تاریخ انتشار: 7 فروردین 1395 - 21:07
رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی خبرداد
این تفاهم نامه به منظور گسترش آموزش های پیش از ازدواج و همچنین آموزش مهارت های زندگی برای گروه هدف منعقد شده است.

اتاق خبر- رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از انعقاد تفاهم نامه همکاری با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران،خبرداد و گفت: این تفاهم نامه به منظور گسترش آموزش های پیش از ازدواج و همچنین آموزش مهارت های زندگی برای گروه هدف منعقد شده است.

مجیدرضازاده در خصوص انعقاد تفاهم نامه همکاری با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران،اظهار کرد: بر اساس این تفاهم نامه آموزش مهارت‌های زندگی و آموزش های پیش از ازدواج به سربازان درحال خدمت نیروی دریایی ارتش از سال 95 در 8 استان تهران،گیلان،مازندران،هرمزگان،بوشهر،خوزستان،سیستان و بلوچستان و کرمان و همچنین برای خانواده‌های کارکنان این یگان آغازخواهد شد.

وی در ادامه این همکاری را کاملا دوجانبه دانست و گفت: طی این تفاهم نامه همکاری،تأمین امکانات تخصصی اعم از تجهیز و تأمین کتاب ،CDهای آموزشی و همچنین اعزام بهترین اساتید در زمینه مشاوره و آموزش با بهره گیری از تخصص 3900 مدرس آموزش‌های پیش از ازدواج "انجمن مدرسین ازدواج و خانواده کشور" از تعهدات سازمان بهزیستی است.

رییس مرکز توسعه پیشگیی و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: تجهیز مالی و تأمین اعتبار اعم از تأمین محل کلاس و سایر هزینه‌ها نیز از جمله تعهدات ارتش نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران است.

رضازاده در خصوص مدت اعتبار این تفاهم نامه نیز اظهار کرد: مدت اعتبار این تفاهم نامه سه سال است؛اما قابل تمدید بوده و همچنین میتوان با تربیت مربی های ویژه آموزش های پیش از ازدواج و مهارت زندگی برای این یگان توسط بهزیستی،این فرآیند را در ارتش نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران پایدار کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر امکانات آموزشی و تخصصی (کتاب و CD) در اختیار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار داده شده است؛ اما هنوز کلاس های حضوری برگزار نشده که به محض اعلام آمادگی این یگان برگزار خواهند شد.

رییس مرکز توسعه پیشگیی و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در پایان یکی از دلایل مهم طلاق را عدم ارائه آموزش‌های پیش از ازدواج دانست و ضمن بیان آنکه براساس آمارها و منابع جهانی چنانچه آموزش صحیح پیش از ازدواج به جوانان و زوجین ارائه شود 70 درصد طلاق‌ها کاهش پیدا خواهد کرد؛گفت:یکی از گلوگاه‌های بسیار مهمی که تقریباً تمامی پسران از آن عبور می‌کنند "سربازی" است به همین دلیل این گلوگاه مهم را شناسایی نسبت به ارائه آموزش های لازم به آنها اقدام کرده و امیدواریم در سال آینده شاهد گسترش این آموزش ها در کشور باشیم.

منبع: ایسنا 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید