Performancing Metrics

دستگاه‌های کم‌کار در اقتصاد مقاومتی کارت زرد می گیرند | اتاق خبر
کد خبر: 328659
تاریخ انتشار: 10 فروردین 1395 - 18:03
سخنگوی دولت گفت: به دستگاه‌هایی که در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کم کاری کنند کارت زرد داده خواهد شد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، محمدباقر نوبخت در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، ‌ حجم تولید ناخالص داخلی را شش هزار میلیارد تومان عنوان کرد و از اختصاص یک درصد از تولید ناخالص داخلی به بخش تحقیقات نو در سال ۹۵ خبر داد و افزود: از این عدد حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان به بخش تحقیقات نو در سال ۹۵ اختصاص خواهد یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور همچنین به ۶۸۰ برنامه عملیاتی تعریف شده در ۱۲ بند متشکل از ۲۴۰ پروژه اشاره کرد و ادامه داد: بخشی از این پروژه ها در برنامه ششم توسعه گنجانده شده است. از رقم یادشده حدود ۴۸ طرح برای سال ۹۵ انتخاب شده است که امید می رود در نیمه اول سال جاری به سرانجام رسانده شود.  

سخنگوی دولت تأمین مالی طرح های تعریف شده در صنایع نفت، ‌ کشاورزی و در بخش معدن را اولویت های دولت تدبیر و امید بیان کرد و تصریح کرد: تلاش دولت این است که رشد اقتصادی در بخش های فوق الذکر به بیش از ۵ درصد برسد.  

وی تغییر رقم رشد اقتصادی از منفی هفت صدم درصد به هفت درصد را در بخش های مختلف اقتصادی اقدامی بس شگرف در شرایط ناهموار اقتصاد داخلی بیان کرد و گفت: ما رشد ۱۳ و نیم درصدی بخش های مختلف صنعت کشاورزی توانسته ایم در سه سال گذشته پنج میلیارد دلار صرفه جویی حاصل کنیم که این گام مثبتی در چارچوب جلب نظر رهبری در بحث حمایت از تولید داخل آن هم در بخش کشاورزی است.  

نوبخت افزایش تولید نفت از یک میلیون و ۳۵۰ هزار بشکه به دو میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در سال را گام مثبت دیگری در اقدامات انجام شده دولت تدبیر و امید و تعویض ناوگان حمل و نقل درون شهری را هم از دیگر موفقیت های حاصل شده در مدت ریاست جمهوری آقای روحانی عنوان کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور فعال شدن واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ را مهم خواند و افزود: در حال حاضر حدود ۳۶ هزار واحد تولیدی در کشور وجود دارد که این رقم با احتساب واحد های صنعتی موجود در شهرک های صنعتی به ۸۸ هزار واحد می رسد.  

وی ادامه داد: متأسفانه از میان ۳۶ هزار واحد تولیدی، هفت هزار واحد راکد است که حدود ۱۳۲ هزار فرصت شغلی را از ما گرفته است. قرار است با تشکیل و فعالیت کارگروهی به رفع این مشکل پرداخته شود.  

نوبخت به ۶۷ هزار میلیارد تومان وجه سرمایه گذاری شده در ۳۶ هزار واحد تولیدی اشاره کرد و گفت: این واحدها می توانند با حدود دو میلیارد دلار سرمایه گذاری در گردش خود را تأمین کنند. از میان هفت هزار واحد تولیدی راکد حدود پنج هزار واحد در نیم سال اول ۹۵ با ارائه تسهیلات ارزان قیمت فعال خواهند شد.  

سخنگوی دولت با بیان اینکه رساندن تورم ۴۰ درصد به ۱۱ درصد کار دشواری بوده است که محقق شد، گفت: حجم مشکلات کشور آنقدر زیاد بوده است که فعالیت های دولت تدبیر و امید به چشم نمی آید. رشد اقتصادی کشور فقط با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی امکان پذیر خواهد بود.

سخنگوی دولت وعده کرد در سال ۹۵ علاوه بر فعال کردن واحد های تولیدی غیرفعال، ‌به ایجاد بازارهای خارجی جهت عرضه تولیدات داخلی هم پرداخته خواهد شد تا مبادا تولیدات داخل دپو شود.  

وی ادامه داد: برای رفع مشکل اشتغال در سال ۹۵ روی واحدهای تولیدی کوچک و متوسطه و بعد از آن بزرگ متمرکز خواهیم شد و با توجه به تعداد واحدهای تولیدی در هر شهر اول جلوی اشتغال منفی را خواهیم گرفت و بعد با توجه به رفع مشکلاتی از قبیل تأمین مواد اولیه تولیدی های کوچک و بزرگ راه را برای ورود واحدهای صنفی به بازارهای عرضه باز خواهیم کرد.

نوبخت گفت: در برنامه ششم توسعه آمده برای تک رقمی کردن نرخ بیکاری باید سالانه ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شود. سخنگوی دولت افزود: به دستگاه هایی که در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی کم کاری کنند کارت زرد داده خواهد شد.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید