Performancing Metrics

معرفی 5 رستوران سنتی برتر تهران | اتاق خبر
کد خبر: 328828
تاریخ انتشار: 11 فروردین 1395 - 11:09
هر کسی کو دور ماند از اصل خویش، باز جوید روزگار وصل خویش. این بیت معروف از حضرت مولانا به اندازه کافی بیانگر علاقه ما ایرانیان به تاریخ ، سنت و اصل و نسبمان است.

اتاق خبر: فرهنگ غذا خوردن و رستوران های ما ایرانیان همانند هر چیز دیگرمان در گذر زمان تحت تاثیر فرهنگ ها و آداب ملل مختلف قرار گرفته است و همواره نیز در حال تغییر یافتن است. ولی این تغییرات دلیل بر این نمیشود که میلی به آن فضا و آداب نداشته باشیم. همین علاقه سبب رونق گرفتن رستوران های سنتی در جای جای کشورمان شده است. رستوران هایی که با تلاش در جهت ساختن فضایی سنتی و غداهایی متناسب با فرهنگ و تاریخمان، آن روزها و آداب دوست داشتنی را برایمان تداعی کنند و پاسخگوی این علاقه ذاتی ایرانیان باشند.

 رستوران هایی اکثرا در فضای باز که در آن ها خبری از میز و صندلی های شیک و پیک نیست و غذا در سفره و ظروف کلاسیک سرو میشود. دوغ را با پارچ می آورند و تا غذا از دهان پایین نرفته، چای قند پهلو و قلیان چاق سر میزتان آماده است. پس با ما که سعی کرده ایم بهترین رستوران های سنتی تهران را برایتان معرفی کنیم، همراه باشید.

رستوران سنتی عالی قاپو

یک رستوران سنتی اعلا و اسم و رسم دار در خیابان گاندی که طی سال ها نام خود را به عنوان بهترین رستوران سنتی تهران بر سر زبان ها انداخته است. معماری سنتی بینظیر برگرفته از بناهای تاریخی کشورمان در کنار سرویس دهی کاملاً کلاسیک و پرسنلی مشتری مدار. غذاهای خوشمزه و موسیقی زنده با ساز های اصیل ایرانی. 
 
همه چیز این رستوران با عنوان آن یعنی «رستوران سنتی» همخوانی دارد. محیط عالی قاپو آن قدر زیباست که به محض ورود به آن تا چند دقیقه محو تماشای معماری و دیزاین آن خواهید بود. رستوران های زیادی در تهران هستند که موسیقی زنده دارند ولی عالی قاپو خداییش با همه آن ها فرق میکند! یعنی بر خلاف موسیقی زنده ای که با صدای خواننده های نه چندان خوش صدا و بلندگو های گوش خراش که در اکثر رستوران های سنتی با آن مواجه خواهید شد، در عالی قاپو از موسیقی اصیل ایرانی و هنرنمایی نوازندگان کاربلد، لذت خواهید برد.

 قیمت غذاها و خدمات عالی قاپو نسبتاً بالا است که در قیاس با کیفیت غذاها و فضا و خدمات فوق العاده ای که دارد کاملاً منطقی به نظر می آید. مطمئناً فضای باز و محیطِ آرامش بخش، یکی از مهمترین فاکتور های امتیاز دهی به رستوران های سنتی است ولی عالی قاپو آنقدر خوب است که بدون داشتن چنین امکاناتی در صدر این لیست قرار گرفته است.

آدرس: ونک، ابتدای خیابان گاندی 


رستوران سنتی سپیدار

همانطور که اشاره کردیم داشتن فضای باز و دلنشین و تطبیق این فضا با تغییرات فصلی، کاری مهم و نیازمند مدیریتِ خوب یک رستوران است. دربند، درکه، جاده لواسان، جاده کن و فرحزاد اماکن و موقعیت هایی در تهران و نواحی نزدیک به آن هستند که امکان افتتاح و حدمات رسانی رستوران هایی با فضای باز در آن جا فراهم شده است و رستوران های سنتی بی شماری در حال فعالیت هستند. ولی تعداد رستوران هایی که بتوانند منطبق با خواسته مشتری در تمام روز های سال، بهترین خدمات ارائه بدهند و هیچ گاه سعی در پیجاندنِ مشتریِ دست به نقد با کیفیت و خدمات پایین نداشته باشند، به تعداد انگشت های یک دست هم نمیرسد. ما بررسی های دقیق و کافی در این مورد و درباره این اماکن انجام دادیم و تنها چند رستوران در سلسله رستوران های فرحزاد یافتیم که لیاقت حضور در لیست بهترین رستوران های سنتی را داشته باشند. البته شاید ما خیلی سخت گیری کرده ایم، ولی حق مردم این است که در بهترین فضا و با بهترین غذا ها و خدمات رو به رو شوند، چون دارند هزینه میکنند و این یک رابطه کاملاً منطقی و عقلانی است.

 رستوران سپیدار در فرحزاد جنوبی یکی از همین رستوران هایست که همیشه بهترین خدمات را عرضه کرده است. هنر تلفیق ذائقه و منوی مدرن با یک فضای سنتی زیبا. خدمات رسانی به بهترین و سریعترین روش ممکن صورت میگیرد. انواع نوشیدنی های سرد و گرم امروزی در کنار صبحانه هایی خوشمزه و زیبا که با رقبای سنتی خودشان خیلی خوب کنار آمده اند! باغچه دل باز سپیدار بهترین فضا برای یک صبحانه دلچسب است. نگران سرد شدن هوا نباشید زیرا اتاقک های چوبی با سیستم گرمایی روز در سپیدار انتظار شما را میکشند.

 

آدرس: شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از میدان کتاب، بلوار گراوندی، خیابان سپیدار، پلاک ۱
 


 رستوران سنتی درویش

رستوران درویش یکی از بهترین و معروف ترین رستوران های فرحزاد است که بدون شک حق حضور در این لیست را دارد. برخورداری همزمان از فضای باز و سر پوشیده و مزین به زیباترین طراحی های سنتی در کنار غذاهایی فوق العاده با کیفیت. باغچه ای زیبا با استخری که پر از پرنده های دوست داشتنی است. خدمات رسانی خوب و به موقع و پرسنلی مودب و حرفه ای.


 قلیان هایش هم که حرف ندارد. چای خوشمزه و دلچسب در یک سماور ذغالیِ بانمک در کنار غذاهایی لذیذ که با تافتون داغ سرو میشوند. در کل کلاس کار درویش در مقایسه با تمامی رستوران های فرحزاد یک لول بالاتر است. قلیانی خوب، کافی شاپ و کیک و شکلات های لذیذ و پرسنلی که همواره در دسترس هستند. پس هر وقت مسیرتان به فرحزاد افتاد درویش را در اولویت انتخاب خود قرار دهید و مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد. 

آدرس: سعادت آباد، بلوار فرحزادی (جنوبی)، رستوران درویش
 

باغ نور

یک باغچه بزرگ با محیطی سرسبز و دلنشین که بهترین گزینه برای دورهمی های خانوادگی در مقصد فرحزاد است. دیزاین خوب و خواستنی با حوض و پرندگان زیبا در کنار نورپردازی خوب این رستوران را ویژه تر از همسایگان خود کرده است. اکثر شکم باز ها بر این موضوع اتفاق نظر دارند که باغچه نور بهترین و با کیفیت ترین غذاهای فرحزاد را جلوی مشتری میگذارد. 
اگر تجربه حضور در این باغچه خانوادگی را داشته باشید مطمئن خواهید شد که این ادعای این عزیزان اصلاً بیجا نیست و غذاهای این باغچه در رده «فوق العاده» قرار دارند. باغ نور پارکینگ امنی دارد پس نگران روزهای تعطیل و زمان های شلوغی نباشید. تخت ها و اتاقک هایی بزرگ که تا 20 نفر را هم میتواند دور هم جمع کند و یک ضیافت به یاد ماندنی را برای شما در کنار دوستان و خانواده رقم بزند. قیمت های منطقی و مناسبِ باغ نور یکی دیگر از دلایل محبوبیت این رستوران شده است.

آدرس: بزرگراه یادگار امام، فرحزاد شمالی
 


باغچه خانوادگی آبشار

یکی دیگر از باغچه های خانوادگی محبوب در فرحزاد تهران که همیشه شلوغ و پر از مشتری است، حتی در روزهای وسط هفته. این نکته خودش تضمین کننده خوب بودن این رستوران است. البته نگران شلوغی های این رستوران نباشید چون آبشار یک پارکینگ بزرگ دارد و با تمام شلوغی هایش خدمات رسانی را به بهترین نحو انجام میدهد. 
 آبشار شاید تنها رستورانی باشد که فضای سبز را در یک محیط مرتفعِ سقفدار و با دمای مناسب تعبیه کرده است که هیچگاه در فصول سرد سال از فضای سبز دور نمانید. طراحی و چشم انداز این پاغچه واقعاً حال آدم را خوب میکند. محیطی که با تمام شلوغی هایش بسیار آرام است و میتواند شبی خوب برای شما رقم بزند. آبشار هم برای دورهمی های خانوادگی گزینه مناسبی است و مدیریت آن برای مجردهای عزیز محدودیت خاصی تعیین کرده است. غذاهای خوشمزه و بی عیب و نقص را هم به این همه ویژگی ها اضافه کنید تا آبشار یکی از بهترین رستوران های سنتی تهران باشد.


آدرس: بزرگراه یادگار امام، فرحزاد شمالی

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید