Performancing Metrics

باراک اوباما حمله تروریستی لاهور را محکوم کرد | اتاق خبر
کد خبر: 328994
تاریخ انتشار: 12 فروردین 1395 - 10:23
«باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان حادثه تروریستی پارک «گلشن اقبال» لاهور را محکوم کرد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از «اکسپرس نیوز»، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در گفتگوی تلفنی با «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان، حمله انتحاری غروب یکشنبه پارک «گلشن اقبال» لاهور را محکوم کرد.

وی در گفتگو با نواز شریف گفت: آمریکا از دولت و مردم پاکستان حمایت می کند. لغو سفر نواز شریف به واشنگتن و شرکت نکردن وی در کنفرانس بین المللی امنیت هسته ای در این برهه زمانی اقدام مثبتی بود چون نخست وزیر باید از بازماندگان حادثه تروریستی لاهور دلجویی کند.

وی در ادامه افزود: تروریستها مردم معصوم و بیگناه را مورد هدف قرار می دهند. در مبارزه با تروریسم به پاکستان کمک می کنیم و از هر گونه کمکی در این زمینه دریغ نخواهیم کرد. من به شدت منتظر دیدار و گفتگو با نواز شریف هستم.

لازم به ذکر است «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان قرار بود از ۳۰ مارس تا یکم آوریل در کنفرانس بین المللی امنیت هسته ای در واشنگتن شرکت کند و در حاشیه این اجلاس با «نارندرا مودی» نخست وزیر هند نیز دیدار و گفتگو کند، اما با وقوع حمله  تروریستی در پارک «گلشن اقبال» لاهور و کشته شدن دستکم ۷۴ نفر و زخمی شدن بیش از ۳۰۰ نفر در این حادثه تروریستی سفر خود به واشنگتن را لغو کرد.

گروه تروریستی «جماعت الاحرار» وابسته به گروه طالبان پاکستان مسئولیت این حادثه تروریستی را به عهده گرفته است.

منبع: مهر

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید