Performancing Metrics

خواص سلامت بخش انار | اتاق خبر
کد خبر: 329238
تاریخ انتشار: 13 فروردین 1395 - 13:06
عادت های غذایی در سلامت بشر مهم می باشند و مصرف آنتی اکسیدان های غذایی نظیر آنتوسیانین ها، کاروتنوئیدها و ترکیبات فنولیک نقش حیاتی در محافظت بدن در مقابل ترکیبات حاصل از واکنش های اکسیداسیون بازی می کنند.

اتاق خبر- عادت های غذایی در سلامت بشر مهم می باشند و مصرف آنتی اکسیدان های غذایی نظیر آنتوسیانین ها، کاروتنوئیدها و ترکیبات فنولیک نقش حیاتی در محافظت بدن در مقابل ترکیبات حاصل از واکنش های اکسیداسیون بازی می کنند.

مطالعات اخیر نشان می دهد که متابولیت های مضر فرعی حاصل از اکسیداسیون که نتیجه واکنش های طبیعی بدن هستند و به دلیل مصرف چربی های اکسید شده مواد غذایی ایجاد می گردند، در انسداد رگ های خونی و همچنین واکنش های پیر شدن سلول ها و سرطان شرکت داشته و افزایش مصرف آنتی اکسیدان ها در کاهش بیماریهای قلبی و عروقی مؤثر است. یکی از غنی ترین منابع آنتی اکسیدان ها، انار و آب انار می باشد. به طور کلی ترکیب شیمیائی انار شامل مواد ذیل است: آب، املاح معدنی، کربوهیدرات ها، لیپیدها، پروتئین ها، ویتامین ها، اسیدهای آلی، ترکیبات فنولی، اسانس ها، ترکیبات طعم دهنده، آنزیم ها و رنگدانه های گیاهی.

 تحقیقات اخیر نشان می دهد که فعالیت آنتی اکسیدانی ترکیبات موجود در آب انار، ۳ برابر چای سبز، ۶ برابر گریپ فروت و ۸ برابر آب پرتقال می باشد. آب انار دارای خواص ضد حساسیت، ضد ویروسی، ضد میکروب است و از تشکیل و رشد تومور در بدن جلوگیری می نماید. مطالعات بیولوژیکی اخیر ثابت کرده که ترکیبات ویژه موجود در آب انار در کاهش فشار خون، کاهش اکسیداسیون کلسترول بد خون، جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی و انسداد رگ های خونی موثر است.

رنگ قرمز آب انار مربوط به رنگدانه آنتوسیانین می باشد که امروزه به دلیل خواص فراوان نظیر فعالیت آنتی اکسیدانی و ویژگی های فیزیولوژیکی مختلف از جمله خواص ضد سرطانی، ضد التهاب، ضد حساسیت و پیشگیری از سرطان پروستات، انسداد شریان قلب و کاهش کلسترول و فشار خون بالا، مصرف آن در دنیا مورد توجه قرار گرفته است.

منبع: فودکلینیک 

94106 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید