Performancing Metrics

ووشو ایران تشنه موفقیت و پیشرفت است | اتاق خبر
کد خبر: 329257
تاریخ انتشار: 13 فروردین 1395 - 22:34
رئیس فدراسیون ووشو گفت: برنامه های این فدراسیون با همدلی همه اعضای خانواده یکی بعد از دیگری محقق می شود تا ووشوی ایران سکوهای افتخار را با جوانان آتیه دار فتح کند.

اتاق خبر- رئیس فدراسیون ووشو گفت: برنامه های این فدراسیون با همدلی همه اعضای خانواده یکی بعد از دیگری محقق می شود تا ووشوی ایران سکوهای افتخار را با جوانان آتیه دار فتح کند.

مهدی علی نژاد ضمن بیان مطلب فوق گفت: من عضو کوچکی از خانواده پرافتخار ووشو کشور هستم که موفق شدیم با همراهی و کمک هم ووشو ایران را به جایی برسانیم که در جهان به عنوان جدی ترین رقیب چینی ها معرفی شده و خیلی از کشورهای در حال پیشرفت برای رشد و پیشرفت این رشته از ما کمک فکری و فنی بخواهند. 

وی در مورد سال ۹۴ گفت: ما در سالی که گذشت دو رویداد برون مرزی داشتیم که در مجموع مسابقات جوانان آسیا و قهرمانی بزرگسالان جهان نتایج خوبی کسب کردیم. ایستادن روی سکوی نایب قهرمانی جهان و آسیا نشان از اقتدار ووشوی ایران دارد. کسب ۳۷ مدال رنگارنگ در میدانهایی که همه قدرتهای جهان حضور داشتند کار بزرگی بود که جوانان این مرز و بوم به آن دست پیدا کردند. 

رئیس فدراسیون ووشو به مسابقات جام پارس هم اشاره کرد و گفت: برگزاری این رقابتها را باید یکی از موفقیت های فدراسیون در سال ۹۴ عنوان کنم. حضور ۱۸ کشور در این رقابتها که در سطح کمی و کیفی بالایی به رقابت پرداختند ثابت کرد که توانایی سازماندهی و اجرای مسابقات بزرگ در ووشوی ایران وجود دارد. 

عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی به انتخابات سال گذشته هم اشاره کرد و گفت: در حاشیه رقابتهای قهرمانی جهان کنگره جهانی برگزار و رئیس فدراسیون جهانی برای چهار سال دیگر در سمت خود ابقا شد. در جریان همین انتخابات بود که ما موفق به کسب ۵ کرسی در این نهاد بین المللی شدیم که می تواند اهمیت نقش تاثیرگذار ووشوی ایران در ابعاد بین المللی را دوچندان کند. حضور دوباره بنده در هیات رئیسه و عضویت خانم نظری، پورغلامی، اوجاقی، لشگری و حضرتی در کمیته های مختلف فدراسیون جهانی دستاورد بزرگی برای ووشوی ایران بود. 

علی نژاد به مسابقات لیگ هم اشاره کرد و گفت: بعد از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور که شاهد رقابت بیش از ۱۰۰۰ ووشوکار در رده های سنی مختلف بودیم، رقابتهای لیگ در چند رده سنی ما را به اهداف خود نزدیک کرد. حضور ملی پوشان در چرخه تمرین و مسابقه، فراهم شدن شرایط مالی مناسب برای ووشوکاران و کشف استعدادهای جوان و با آتیه اهدافی که از برگزاری لیگ تا حدودی زیادی محقق شد. 

رئیس فدراسیون ووشو در مورد برنامه های سال ۹۵ گفت: قهرمانی آسیا، قهرمانی جوانان جهان ، جام جهانی ساندا را در سال جاری پیش رو داریم. البته قرار است اولین دوره جام جهانی تالو نیز برگزار شود که تاکنون شرایط آن اعلام نشده و نمی دانیم آیا نماینده داریم یا خیر. در مورد مسابقات قهرمانی آسیا با نظر کادر فنی به چند ملی پوش خود استراحت داده و به جوانان میدان خواهیم داد. در جام جهانی نیز هفت سهمیه خواهیم داشت. 

وی در مورد سفر به ایتالیا هم گفت: دیدار دوستانه با تیم ملی چین به پیشنهاد ایتالیایی ها و با پرداخت هزینه های لازم از سوی میزبان ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت ماه در شهر «پسکارا» برگزار خواهد شد. به دلیل آنکه این دیدار می تواند برای ووشوکاران کشومان مفید باشد و هزینه ای هم برای فدراسیون ندارد با این سفر موافقت کردیم. 

علی نژاد در مورد اینکه به عنوان رئیس فدراسیون ووشو چه اهدافی را دنبال می کنید؟ گفت: توسعه و رشد ووشو اهداف کلی فدراسیون است و من به هم به عنوان عضوی از این خانواده در تلاش برای تحقق این هدف در دو بخش همگانی و جهانی هستم تا بتوانیم جایگاه خود را ارتقا دهیم.

رئیس فدراسیون ووشو در پاسخ به این سئوال که در چنین شرایطی رسیدن به ووشوی چین امکانپذیر هست یا خیر گفت: ووشوی ایران ثابت کرده که هیچ کار غیرممکنی وجود ندارد ولی اگر بخواهیم به ووشوی چین برسیم به ابزار و امکاناتی که چینی ها از آن برخورداند نیاز است. واقعا یک حاکمیتی پشتوانه ووشوی چین برای رسیدن به این نتایج است و برای ما هم با عزم ملی شدنی است. ولی در چنین شرایطی تداوم حضور روی سکوهای دوم و سوم برای ما موفقیت است. 

وی در مورد اینکه چقدر از وقت روزانه خود را صرف طبابت یا کارهای رسانه ای می کند، گفت: با وجود علاقه زیادی که به این دو مقوله دارم ولی تمام تمرکز خود را در ووشو قرار داده  مدتهاست که نه کار رسانه ای داشته ام و نه طبابت. در واقع ووشو تمام وقت مرا گرفته و دلم برای این نوع کارها تنگ شده است. 

علی نژاد در پایان به موضوع تالو هم اشاره کرد و گفت: کارهای مربوط به استخدام دو مربی چینی در بخش بانوان و آقایان در حال نهایی شدن و است و به امید خدا بتوانیم با بهره گیری از توانایی این دو مربی، تالو را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

منبع: مهر 

94106 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید