Performancing Metrics

افزایش جذب دانشجوی غیر ایرانی، اقدامی جهت تحقق شعار سال | اتاق خبر
کد خبر: 329985
تاریخ انتشار: 16 فروردین 1395 - 11:50
مدیر کل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان با اشاره به سیاست وزارت علوم مبنی بر جذب دانشجوی غیر ایرانی غیر بورسیه اظهار کرد: این اقدام که جنبه اقتصادی دارد ،قدمی در راستای تحقق شعار سال محسوب می‌شود.

اتاق خبر - دکتر صمد حاج جباری، با تاکید بر این که اجرای برنامه‌های سال 95 طبق روال گذشته در کارگروه‌های مختلف ادامه دارد، گفت: یکی از اقدامات مهم بخش دانشجویان غیر ایرانی برنامه‌ریزی در جهت توسعه جذب دانشجوی غیر ایرانی غیر بورسیه در کنار دانشجویان غیر ایرانی بورسیه است. در زمینه جذب دانشجوی غیر ایرانی غیر بورسیه اقدامات مختلفی انجام شده و دیدارهایی با هیات‌های مختلف کشورهای دیگر صورت گرفته است.

وی با تاکید بر این که در جذب دانشجوی غیر ایرانی غیر بورسیه محدودیتی وجود ندارد، افزود: از آنجایی که هزینه تحصیل این دانشجویان توسط خودشان پرداخت می‌شود و دانشگاه‌های داخل کشور ظرفیت و امکان پذیرش دانشجوی خارجی را دارند در جذب دانشجویان خارجی غیر بورسیه هیچ محدودیتی وجود ندارد و همین امر می‌تواند به تحقق شعار سال که "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" است نیز کمک کند

مدیر کل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان در ادامه از رشد صددرصدی جذب دانشجوی غیر ایرانی غیر بورسیه در سال 95 خبر داد و گفت: چنانچه تعداد دانشجویان غیر ایرانی غیر بورسیه در حال حاضر برای مثال 5000 نفر باشند وزارت علوم قصد دارد این تعداد را به 10 هزار نفر افزایش دهد. البته این آمارها دقیق نیست و تعداد دانشجویان غیر ایرانی غیر بورسیه که اکنون در کشور در حال تحصیل هستند طی یک تا دو ماه آینده توسط دانشگاه‌ها به وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان اعلام می‌شود.

افزایش 20 درصدی مقرری دانشجویان بورسیه

حاج‌جباری در ادامه با اشاره به مقرری دانشجویان غیر ایرانی بورسیه گفت: افزایش 20 درصدی مقرری دانشجویان غیر ایرانی بورسیه در اواخر سال 94، تصویب شد و از ابتدای سال 95 به مرحله اجرا درمی‌آید.از طرف دیگر اعتباری که از طرف وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان برای دانشجویان بورسیه تحت عنوان اعتبارات دانشجویان غیر ایرانی به دانشگاه‌ها داده می‌شود نیز 20 درصد افزایش یافته است. البته در انتهای سال 93 نیز، هم مقرری دانشجویان بورسیه و هم اعتباری که به دانشگاه‌ها داده می‌شود 50 درصد افزایش یافته بود. به عبارتی دیگر در طول 2 سال گذشته اعتبارات دانشجویان غیر ایرانی و مقرری آنها 70 درصد افزایش داشته است.

برگزاری جشن دانش‌آموختگی دانشجویان غیر ایرانی بورسیه

وی در ادامه از برگزاری جشن دانش‌آموختگی دانشجویان غیر ایرانی بورسیه در 31 اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و گفت: جشن دانش‌آموختگی دانشجویانی که در سال 95 فارغ‌التحصیل می‌شوند در تاریخ 31 اردیبهشت ماه در دانشگاه بوعلی‌سینا همدان برگزار می‌شود. هنوز تعداد دانشجویانی که در این جشن شرکت می‌کنند و در واقع تا این تاریخ فارغ التحصیل می‌شوند مشخص نیست اما ممکن است تعداد دانشجویانی که در دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم تحصیل می‌کنند 250 تا 270 نفر باشد اما آمار دانشجویان رشته‌های پزشکی هنوز مشخص نشده است.

وی از برگزاری جشنواره فرهنگ ملل در حاشیه جشن دانش آموختگی دانشجویان غیر ایرانی بورسیه خبر داد و گفت: در حاشیه‌ی برگزاری جشن دانش آموختگان دانشجویان غیر ایرانی بورسیه جشنواره فرهنگ ملل نیز برگزار می‌شود. در این جشنواره 25 تا 30 غرفه برپا شده که در آن کشورهای مختلف دستاوردهای فرهنگی یا علمی خود را برای معرفی به دیگران به نمایش می‌گذارند.

ایسنا

 94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید