Performancing Metrics

بازگشت بیش از 7هزار خانواده آواره عراقی به استان الانبار | اتاق خبر
کد خبر: 330203
تاریخ انتشار: 17 فروردین 1395 - 02:25
وزارت مهاجرت عراق روز دوشنبه در گزارشی اعلام كرد كه تاكنون 7 هزار و 780 خانواده آواره عراقی به استان الانبار بازگشته اند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، «محمد رشید» از مقام های وزارت مهاجرات عراق افزود:تاكنون 2 هزار و 295 خانواده نیز به این استان پناهنده شده اند كه در اردوگاه های خالدیه، رمادی و عامریه اسكان داده شده اند.

رشید افزود: 2 هزار و 671 خانواده آواره به منازل خود در منطقه زنكور و عصریه در رمادی، 3 هزار و 600 خانواده به شهرستان كرمه و جزیره، 644 خانواده به منطقه جویبه، 306 خانواده به خالدیه، 296 خانواده به منطقه حصیبه، 102 خانواده به منطقه سوره و161 خانواده آواره نیز به بخش هایی از مركز شهر رمادی در استان الانبار باز گشته اند.

در همین حال پایگاه خبری سومریه نیوز عراق گزارش كرد، سرتیپ «اسماعیل محلاوی» فرمانده عملیات الانبار از كشف و خنثی سازی 270 بسته انفجاری در شهر رمادی خبر داد.

محلاوی افزود: نیروهای ویژه خنثی سازی بمب با كمك ارتش عراق، 184 بسته انفجاری در بخش های مختلف شمال شهر رمادی كشف و خنثی كرده اند.

در عملیات پاكسازی شهر رمادی همچنین نیروهای ویژه 15 مركز تجاری، سه منزل مسكونی را در جنوب شهر رمادی از بمب و بسته های انفجاری پاكسازی كردند.

پیشتر نیز صدها خانواده آواره عراقی به منازل خود در استان الانبار، كركوك و بغداد بازگشته بودند.

نیروهای مردمی و ارتش عراق در چند ماه اخیر موفق شده اند چند شهر این كشور از جمله رمادی و تكریت را از چنگال تروریست های تكفیری داعش آزاد كنند.

بخش های مختلفی در شمال و غرب كشور عراق از خرداد ماه سال 93 به دست گروهك تروریستی داعش افتاده است.

حضور گروهك تروریستی داعش در عراق به بحران امنیتی این كشور دامن زده است.

انتهای پیام/

کد: 94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید