Performancing Metrics

دستگیری سرکرده بوکوحرام در نیجریه | اتاق خبر
کد خبر: 330340
تاریخ انتشار: 17 فروردین 1395 - 10:22
وزارت دفاع نیجریه از دستگیری یکی از سرکرده های بوکوحرام خبر می دهد که در عملیات تروریستی چند ماه اخیر علیه مردم این کشور نقش داشته است.
اتاق خبر: به گزارش اتاق خبر به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت دفاع نیجریه اعلام کرده است ارتش این کشور یکی از سرکرده های گروه تروریستی بوکوحرام را دستگیر کرده است.

ارتش نیجریه ادعا می کند برای دستگیری این سرکرده بوکوحرام که خالد البرناوی نام دارد از سوی آمریکا ۵ میلیون دلار جایزه تعیین شده است. بر اساس این گزارش آمریکا در فهرست تروریست های تحت تعقیب خود که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد نام این سرکرده بوکوحرام را نیز آورده بود.

ژنرال «رابه ابوبکر» سخنگوی وزارت دفاع نیجریه ضمن اعلام این خبر گفت نیروهای امنیتی نیجریه این شخص را که به عثمان عمر ابوبکر نیز شهرت دارد در شهر لوکوجا دستگیر کرده اند.

وزارت دفاع نیجریه می گوید در حملات بوکوحرام و شاخه انصار که تحت هدایت این شخص بوده است، در ماههای اخیر صدها نفر از مردم روستاهای شمال این کشور کشته شده اند.

گفته می شود این سرکرده بوکوحرام عملیات ربودن دو نفر از اتباع انگلیسی و ایتالیایی در سال ۲۰۱۱ را هدایت می کرده است. بر اساس اطلاعات به دست آمده در سالهای بعد نیز عملیات های دیگری برای ربودن اتباع خارجی توسط گروهک تحت فرمان وی انجام شده است.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید