Performancing Metrics

امکان تغییر کادر فنی تیم ملی بوکس تا هفته آینده | اتاق خبر
کد خبر: 330508
تاریخ انتشار: 17 فروردین 1395 - 20:34
دبیر فدراسیون بوکس گفت: در خصوص تغییر کادرفنی باید تا جلسه هفته آینده صبر کنیم و توضیحات کادرفنی را بشنویم تا بتوانیم تصمیم‌گیری کنیم.

به گزارش اتاق خبر، علی دانشمندفر در خصوص رقابت‌های بوکس کسب سهمیه المپیک در چین اظهار داشت: سطح مسابقات بسیار بالا بود اما لابی بازی‌هایی که ورزش با آن درگیر است در این مسابقات دست از سر بوکس برنداشته بود و این مسائل را در این مسابقات ما به خوبی مشاهده کردیم. مدال‌ها بین سه کشور ازبکستان، قزاقستان و چین تقسیم شد و جالب بود کشورهای مدعی کره‌شمالی، کره‌جنوبی و ژاپن که قهرمانی بازی‌های آسیایی و جهانی را در میان ورزشکارانشان داشتند در این مسابقات دست خالی بازگشتند. ژاپن در این مسابقات تنها یک سهمیه کسب کرد و ما نیز همچنان همان یک سهمیه روزبهانی را داریم و از مسابقات چین دست خالی بازگشتیم.

دبیر فدراسیون بوکس در پاسخ به این سوال که دلیل ناکامی بوکس ایران در این مسابقات فقط این مسائل بوده است، گفت: باید کادرفنی تیم ملی در فدراسیون حضور پیدا کند تا در جلسه‌ای دلایل ناموفق بودن تیم ملی را جویا شویم. کادرفنی تا الان نبود تدارکات نامناسب را برای تیم ملی ذکر کردند و ما نیز قبول داریم که نتوانستیم تیم ملی را به هیچ مسابقه و تورنمنت معتبر اعزام کنیم. ما تنها تیم ملی را به یک اردو مشترک اوکراین اعزام کردیم.

وی ادامه داد: این مسائل یک طرفه قضیه بود و در طرف دیگر ما فیلم مسابقه سجاد محرابی و سالار غلامی را روی سایت فدراسیون گذاشتیم. کسانی که کمترین شناختی از ورزش‌های رزمی داشته باشند می‌توانند با مشاهده فیلم این مسابقات متوجه شوند که پیروزی حق کدام طرف بوده است و به راحتی حق این بچه‌ها را خوردند. ما طبق قوانین آیبا به مسئول مسابقات اعتراض کردیم اما به ما گفتند شما حق اعتراض ندارید. متاسفانه لابی ما ضعیف است و تا وقتی کرسی بین‌المللی نداشته باشیم نتیجه همین خواهد شد.

وی عنوان کرد: من از ناطق نوری  درخواست کردم به عنوان رئیس فدراسیون بوکس ایران مراتب اعتراضمان را  به رئیس آیبا اعلام  کنند. این شرایط فقط مختص به ما نبود و شرایط به گونه‌ای بود که صدای بسیاری از کشورها را در آورد و بسیاری از آنها با ما به اتفاق نظر رسیده بودند. حتما در این مسابقات برای پیروزی ورزشکاران پول‌هایی رد و بدل شد که این مسئله اصلا در ورزش صورت خوشی ندارد.

دانشمندفر در خصوص شکست مجید سپهوند در دیدار رده‌بندی مقابل بوکسور اردنی و از دست رفتن سهمیه المپیک گفت: با توجه به شرایط  فیزیولوژی بدن سپهوند نمی‌شد از او توقع بیشتری داشت. ابروی او در مسابقه نیمه‌نهایی دچار پارگی شدید شد و طی 24 ساعت او با معجزه خدا مجوز حضور در دیدار رده‌بندی را دریافت کرد. حتی در بار اول که جدول مسابقات را اعلام کردند کمیته فنی به دلیل مصدومیت سپهوند به او اجازه مسابقه را نداد و با رایزنی که صورت گرفت و تلاش یکی از پزشکان کشورهای دیگر او را به مسابقه رساندیم.

وی ادامه داد: از طرف دیگر مشت سپهوند دچار شکستگی شده بود و او با درد شدید در مسابقه حاضر شد و ما فقط از او درخواست می‌کردیم با غیرت مسابقه بدهد. اگر سپهوند با شرایط جسمانی سالم در رینگ حاضر شده بود ما از او انتظار بیشتری داشتیم که با همه قوا مسابقه بدهد اما او مصدوم شده بود و با این شرایط نتوانست خواسته‌های ما را برآورده کند.

دبیر فدراسیون بوکس در پاسخ به این سوال که  با توجه به نتایج اخیر تیم ملی، می‌توان از بوکس ایران توقع کسب سهمیه‌ را در مسابقات قهرمانی جهان در آذربایجان را داشت، گفت: شرایط خیلی سخت است اما ما ناامید نیستم. در آذربایجان به غیر از اوزان سبک و وزن‌ 91 که فقط نفرات حاضر در فینال مسابقات کسب سهمیه می‌کنند در بقیه اوزان پنج نفر اول سهمیه را کسب خواهند داشت. این مسئله برای ما جای امیدواری دارد و ما در جلسه شنبه آینده با بررسی شرایط  تصمیم خواهیم گرفت که با تیم کامل اعزام شویم یا نفراتی که شانس بیشتری دارند را اعزام کنیم. ما در دوره گذشته نیز همین شرایط را داشتیم و در مرحله آخر کسب سهمیه کردیم.

دانشمند‌فر در خصوص احتمال حضور گل‌آرا، محمدپور، قاسمی‌پورو دلاوری در مسابقات آذربایجان عنوان کرد: من در صحبتی که من با روح‌الله حسینی مدیر تیم‌های ملی داشتم قرار بر این شد این عزیزان در 2 ماه باقی‌مانده تمرینات خود را انجام بدهند و با رسیدن به شرایط آرمانی در ترکیب قرار بگیرند. حتی اگر این نفرات در مسابقات APB حضور داشته باشند نیز ما مجوز آنها را از آیبا  خواهیم گرفت .

دبیر فدراسیون بوکس در خصوص احتمال تغییر در کادرفنی تیم ملی بوکس گفت: در این خصوص ما باید تا جلسه هفته آینده صبر کنیم و توضیحات کادرفنی را بشنویم تا بتوانیم تصمیم‌گیری کنیم.

دانشمندفر در خصوص اینکه برنامه تدارکاتی برای تیم ملی تا مسابقات جهانتی آذربایجان وجود خواهد داشت، گفت: شرایط مالی فدراسیون واقعا خراب است و تا کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش حمایت آخر خود را از ما نکنند ما حتی شاید شرایط برگزاری اردوی داخلی را هم نداشته باشیم. وقتی ما برای مسئله تغذیه و اسکان مشکل داریم نمی‌توان توقع حضور در مسابقات بین‌المللی را داشته باشیم. ما امیدوارم این دو سازمان ورزش کشور آخرین حمایت‌شان را از ما بکنند تا از آذربایجان سربلند بازگردیم.  

منبع: ورزش سه

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید