Performancing Metrics

اجرای طرح تبدیل مازوت به بنزین نیازمند حدود سه میلیارد دلار سرمایه گذاری است | اتاق خبر
کد خبر: 331222
تاریخ انتشار: 19 فروردین 1395 - 21:58
معاون وزیر نفت:
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شركت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به فعالیت پالایشگاه اصفهان و بندرعباس برای اجرای طرح تبدیل مازوت به بنزین، گفت: میزان سرمایه گذاری لازم برای اجرای این طرح حدود سه میلیارد دلار است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، عباس كاظمی روز پنجشنبه در نشست با اعضای كمیسیون انرژی و بازدید از طرح افزایش تولید بنزین پالایشگاه بندرعباس، اظهار داشت: تبدیل مازوت به بنزین جزو اولویتهای پالایشی وزارت نفت تعریف شده است.

وی افزود: اكنون سرمایه گذاران خارجی حاضر به سرمایه گذاری البته با تضمین دولت هستند كه امیدواریم با همكاری بخش خصوصی این طرح به مرحله اجرا برسد.

كاظمی ابراز داشت: با رایزنی های صورت گرفته و حمایت جدی دولت قطعا این پروژه ها اجرایی خواهد شد.

وی خاطرنشان كرد: سرمایه گذاران، سرمایه شان را بعد از راه اندازی واحدها از طریق برداشت محصول برداشت خواهند كرد.

مدیرعامل شركت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران تصریح كرد: دولت مكلف شده تولید پالایشگاهها را اصلاح و سالانه دو درصد از تولید مازوت را كاهش دهد و در نهایت طبق چشم انداز به كمتر از ١٠ درصد برساند.

كاظمی ادامه داد: میانگین تولید مازوت در پالایشگاه های كشور ٣٠ درصد است كه امیدواریم با بهبود فرآیندهای پالایشی این مقدار به كمتر از ١٠ درصد برسد.

معاون وزیر نفت اظهار داشت: دنیا به سمت استفاده از ال ان جی حركت كرده و ادامه نادرست تولید مازوت باید هر چه سریعتر در كشور با توان بالا به سمت اصلاح و كاهش حركت كند.

كاظمی گفت: از پارسال با اصلاح و بهبود تولید و مصرف از وارد كننده به صادركننده نفت گاز و دیگر فرآورده ها دست یافته ایم و در حال حاضر به صادرات پایدار رسیده ایم.

این مقام مسئول ابراز داشت: با توجه به موفقیت های به دست آمده، در زمینه صادرات فرآورده ها امیدواریم با اصلاح كیفیت تولیدات پالایشگاهها و وارد مدار شدن پالایشگاه خلیج فارس تا پایان امسال به صادركننده بنزین تبدیل شویم.

وی با اشاره به این كه پالایشگاه بندرعباس جزو هشت پالایشگاه ایران است كه پس از انقلاب با هدف صادرات ساخته شد، اما به دلیل نیاز داخلی تاكنون موفق به صادرات نشده است، گفت: با توسعه صورت گرفته و برنامه های تدوین شده، امیدواریم به هدف صادرات در این پالایشگاه دست یابیم.

كاظمی با اشاره به طرح افزایش میزان تولید بنزین در پالایشگاه بندرعباس، بیان داشت: با اجرای این طرح، در نیمه نخست امسال با افزایش ظرفیت سه میلیون لیتر بنزین استاندارد در این پالایشگاه ظرفیت موجود به ١٢ میلیون لیتر خواهد رسید.

انتهای پیام/
کد: 94108
نظرات
ADS
ADS
پربازدید