Performancing Metrics

كره شمالي برنامه هسته‌اي خود را معلول باج خواهي‌هاي آمريكا دانست | اتاق خبر
کد خبر: 331245
تاریخ انتشار: 19 فروردین 1395 - 20:35
كره شمالي يك بار ديگر با دفاع از برنامه هاي هسته اي و تسليحاتي خود، توسعه و گسترش آن را نتيجه فشارها و باج خواهي هاي اتمي آمريكا عليه خود دانست.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ايرنا، اين چندمين بار است كه كره شمالي علت توسعه برنامه هسته اي و آزمايش هاي اتمي خود را سياست هاي خصمانه آمريكا در منطقه شبه جزيره كره و در راستاي براندازي حكومت پيونگ يانگ اعلام مي كند.

كره شمالي همچنين توان هسته اي خود را بالا توصيف كرده و گفته است كه به دليل فشارهاي و خصومت هاي آمريكا و در صورت لزوم، خاك آن كشور را با بمب هسته اي مورد حمله قرار مي دهد.

خبرگزاري كره شمالي روز پنجشنبه در گزارشي آورده است: آمريكا در بلندگوهاي تبليغاتي خود همواره تاكيد مي كند كه دنيا بايد عاري از سلاح هسته اي باشد اما خود اين كشور چنين سلاحي در اختيار دارد و براي جنگ اتمي با كره شمالي آماده است.

اين گزارش برگزاري اجلاس سران هسته اي در واشنگتن را كه هفته گذشته خاتمه يافت تلاشي براي انحراف افكار عمومي و مغفول كردن ديگر كشورها دانسته است.

خبرگزاري كره شمالي مي افزايد كه در جريان آن اجلاس هم تلاش شد به دنيا القاء شود كه كره شمالي بزرگترين تهديد اتمي پيش روي جهان است و لازم است بر فشارها و تحريم ها عليه اين كشور افزوده شود.

اين گزارش تاكيد كرده است كه اگر كوچكترين ذره اي از تحرك تجاوزكارانه آمريكا براي جنگ اتمي با كره شمالي مشاهده شود اين كشور بي درنگ خاك آمريكا را بي هيچ ترحمي هدف قرار خواهد داد.

كره شمالي سلاح اتمي خود را «سلاح عدالت» توصيف كرده است كه با آن بايد به تمامي جرائم هسته اي آمريكا خاتمه داده شود.

«پارك گئون هي» رئيس جمهور كره جنوبي در جريان ديدار هفته گذشته خود با باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا و شينزو آبه نخست وزير ژاپن گفت كه از ناحيه كره شمالي احساس خطر مي كند.

وي افزود كه به نظرش كره شمالي بار ديگر براي اقداماتي تحريك آميز آماده مي شود و لازم است همه با هوشياري تحولات را دنبال كنند.

اين كشور مي گويد كه به فن آوري كوچك سازي تسليحات هسته اي و نصب كلاهك هاي اتمي بر روي موشك هاي بالستيك دست يافته است.

پيونگ يانگ در سال 2005 ميلادي خود را به عنوان يك قدرت هسته اي معرفي كرد و در سالهاي 2006، 2009 ،2013 و ششم ژانويه 2016 به ترتيب دست به انجام آزمايش هسته اي زد.

انتهای پیام/

کد: 94108

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید