Performancing Metrics

نام پسر محمود عباس هم در فهرست «اوراق پاناما» آمده است | اتاق خبر
کد خبر: 331596
تاریخ انتشار: 21 فروردین 1395 - 16:55
ایسنا نوشت: براساس اسناد فاش شده از سوی موسسه حقوقی پانامایی مشخص شد که پسر رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در یک کمپانی ساحلی مبلغ یک میلیون دلار سهام دارد.

اتاق خبر - به نوشته روزنامه هاآرتص، طارق عباس، پسر محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در سال 2011 از روسای کمپانی سرمایه گذاری اعراب فلسطین بوده است و از ژوئن 2013 نیز مبلغ 982 میلیون دلار سهام در این کمپانی دارد.


این کمپانی در سپتامبر 1994 در جزایر ویرجین انگلیس ثبت شده است. موقعیت پسر محمود عباس در این شرکت به دلیل برخی از مشکلات و اسناد موجود محل مناقشه قرار گرفته است. قوانین بین الملل کمپانی‌هایی چون موساک فونسکا را ملزم به این کار کرده که باید این مساله را مورد بررسی قرار دهند تا مشخص شود که آیا موکلانشان افراد سیاسی هستند یا خیر.

براساس قانون، کمپانی ها باید از نزدیک اشخاص سیاسی را به خاطر پولشویی، فرار مالیاتی یا سایر موارد با مصادیق فساد مالی تحت نظر و مورد بررسی قرار دهند.

در ژوئن سال 2012 فارن پالیسی گزارشی درباره دارایی‌های پسران عباس – طارق و یاسر- منتشر کرد و خواستار بررسی موفقیت‌های مالی این دو و رابطه احتمالی آن با موقعیت سیاسی پدرشان شد.

وکیل کمپانی سرمایه گذاری اعراب فلسطین به هاآرتص گفت: این کمپانی یک شرکت ثبت شده در فلسطین است که سهامش را به صورت روزانه در بورس عرضه می‌کند و تمامی داد و ستد خود را در گزارش‌های سالانه مشخص می‌کند. تمامی این داد و ستدها توسط وزارت تجارت و بازار فلسطین نظارت می شود.

یکی دیگر از منابع آگاه گفته که طارق عباس پیش از آنکه پدرش رییس تشکیلات خودگردان شود یکی از کارمندان حقوق بگیر در این کمپانی بوده است و در سرمایه گذاری ها دخالتی نداشته است.

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید