Performancing Metrics

۲۷۰هزار نفر در خراسان رضوی جویای کار هستند | اتاق خبر
کد خبر: 331644
تاریخ انتشار: 21 فروردین 1395 - 20:12
معاون وزیر و رئیس آموزش فنی و حرفه ای کشور از حضور ۲۷۰ هزار جویای کار در خراسان رضوی خبر داد و گفت: این آمار نشان دهنده ۳۰ درصد بیکاری در استان است.

اتاق خبر:محمد امین سازگارنژاد ظهر شنبه در نشست خبری كه با موضوع سیاست های سازمان فنی و حرفه ای در مرکز آموزش فنی و حرفه ای ارم برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۷۰ هزار نفر جویای کار در خراسان رضوی هستند که نشان دهنده ۳۰ درصد بیکاری در استان است و ما نتوانستیم در این خصوص راهکاری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تا کنون هیچ گونه کم کاری در سازمان فنی و حرفه ای صورت نگرفته است، افزود: در حال حاضر مهمترین هدف سازمان فنی و حرفه ای کشور ارائه آموزش و محصول با کیفیت تر به جامعه است تا تمام ذینفعان بتوانند به محصول و کار سازمان با اطمینان نگاه کرده و آن را بپذیرند.

معاون وزیر و رئیس آموزش فنی و حرفه ای کشور با تاکید بر اینکه باید آموزش های سازمان فنی و حرفه ای با صنعت و بازار ارتباط مستقیمی داشته باشد، ادامه داد: بشر در خصوص آموزش های فنی صاحب تجربه های بزرگی است و تمام کشورها نیز در موضوع آموزش های مهارتی دارای تجربه های گرانقدری هستند که اجرای آنها بیشتر غیردولتی است.

وی اضافه کرد: غیر دولتی بودن اجرای آموزش ها به معنای این نیست که دولت نبابد در این خصوص کمک و پشتیبانی داشته باشد بلکه دولت نیز باید تمام تسهیلات و امکاناتی که می تواند را در اختیار بخش خصوصی بگذارد اما رویکردهای بهره برداری واجرا باید با رویکردهای جهانی مطابقت داشته باشد.

سازگارنژاد تصریح کرد: به طور مثال یک مرکز با میلیاردهای سرمایه گذاری تنها تا ساعت ۲ بعد ازظهر فعالیت می کند و در ایام تعطیلات نیز فعالیت ندارد که این موضوع آسيب جبران ناپذيری به بدنه اقتصاد ملی کشور می زند.

وی گفت: در حال حاضر بهتر است در قالب یک سامانه تمام افرادی که آمادگی دارند تا مسئولیت اجرایی را قبول کرده و در بازار فعالیت کنند شناسایی شده و از توان آنها در ساعات دیگر از روز استفاده کرد.

معاون وزیر و رئیس آموزش فنی و حرفه ای کشور ابراز کرد: در همین راستا نیز باید به افراد جویای کار و حرفه آموزان سازمان مهارت های فنی و پیشرفته مطابق با استانداردهای جهانی را آموزش دهیم چرا که اگر نیرو ما نتواند با دستگاه های کامپیوتری جدید کار کند حرفه و شغل خود را از دست خواهد داد.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی جامعه موضوع مهارت آموزی را به سازمان فنی و حرفه ای سپرده است، تاکید کرد: تاکنون این سازمان آموزش های موازی با  آموزشگاه های ازاد داشته و یا دولت با بودحه دولتی آموزش های موازی را با بخش خصوصی ارائه می کرده است که تمامی آنها در سال جاری مورد بازنگری و اصلاح قرار خواهد گرفت.

منبع:مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید